• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102115821
  • منبع : شرکت اب‌منطقه‌ای اصفهان

بهره‌برداری از طرح‌های اجرایی حوضه زاینده‌رود تا ۵ سال آینده

بهره‌برداری از طرح‌های اجرایی حوضه زاینده‌رود تا ۵ سال آینده

ایسنا/اصفهان رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی گفت: طرح‌های اجرایی در حوضه زاینده‌رود در استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری در صورت تامین منابع مالی طی ۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ ملائی با اشاره به اینکه بحث مطالعات شناخت حوضه بیش از یک دهه با مشارکت کشور آلمان و با همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای اصفهان و چهار محال و بختیاری انجام شده است، اظهار کرد: حکمرانی آب باید با شفافیت، عدالت، رعایت حقوق همه مصرف کنندگان انجام شود و در این مسیر هدف احیا زاینده‌رود است. 

وی افزود: در تصویب مطالعات جامع  برای آب شرب، محیط زیست و بهداشت موضوع باز تخصیص مطرح است و در راستای معیشت کشاورزان نیز باید در سطح  ملی و کلان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور ادامه داد: واقعیت این است که در این حوضه بارگذاری مصارف بیش از توان اکولوژیکی حوضه است و در سال‌های کم بارش و خشکسالی فشار وارد بر منابع افزون می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه نیاز است یک‌سری طرح‌های اصلاحی با هم پیش بروند از جمله در بخش صنعت برداشت از آب سطحی جابجا شود و استفاده از آب دریا در دستور کار قرار گیرد و در بخش کشاورزی با در نظر گرفتن حقابه‌ها و طومار تغییر الگوی کشت و کشت‌های جایگزین مد نظر قرار گیرد.

ملایی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه‌سازی حوضه زاینده‌رود در برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت در کارگروه احیای زاینده‌رود به تصویب رسیده است و این کارگروه به ریاست معاون رئیس جمهور در جلسات مختلف نقشه راه احیای زاینده‌رود را تصویب کرده که در بهار امسال در شورای عالی آب نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید مبتنی بر نقشه راه باشد، گفت: طرح‌های اجرایی در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با محوریت این مصوبات در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha