• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400102115684
  • منبع : باشگاه دانشجویان

انتشار شماره نخست نشریه دانشجویی «شش سوی هنر»

انتشار شماره نخست نشریه دانشجویی «شش سوی هنر»

انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان، نخستین شماره گاهنامه دانشجویی «شش سوی هنر» را منتشر کردند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، آشنایی با رشته پژوهش هنر، اسطوره‌شناسی، معرفی جامعه‌شناسی هنر، آشنایی با نقد هنری، نقد انیمیشن کوتاه پزشک دهکده ـ کوجی یامامورا، ترجمه مقاله شاخصه‌های پست مدرن در سبک باروک، برگی از کلام استاد شهرسازی ایران، شهرساز نوازنده ساز شهر است اما...، فراتز از آموزش coursera، درک خلاقیت فرهنگی مشارکتی هماهنگ، لغات تخصصی شهرسازی، تاریخ طراحی گرافیک، معرفی دیزاینر – ژوزف مولر بروکمان، آشنایی با طراحی گرافیک، جستارهایی درباره جنسیت و معماری، امر معمارانه در تناظر با امر واقع، رنگ‌ها جلوه طراحی، موسیقی‌شناسی قومی، تصنیف و جایگاه آن در موسیقی کلاسیک ایران، مروری بر سبک امپرسیونیسم و چگونگی آغاز آن و گذار از عصر مدرن به مدرنیسم سرفصل مطالب منتشر شده در این نشریه است که در شش بخش «پژوهش هنر»، «شهرسازی»، «گرافیک»، «معماری»، «موسیقی» و «نقاشی» آورده شده است.

حمیدرضا یوسفی ماتک، مدیرمسئول گاهنامه «شش سوی هنر»، در مطلبی آورده است: «...نشریات دانشجویی فرصتی مغتنم برای افرادی است که ایده‌های خلاق در ذهن دارند و به دنبال ابراز آن در مقاله و نوشتار خویش هستند. ... شش سوی هنر نشریه‌ای علمی – تخصصی در شش بخش شهرسازی، معماری، پژوهش هنر، گرافیک (ارتباط تصویری)، نقاش و موسیقی است که در راستای اهداف و چشم‌اندازهای انجمن‌های علمی – دانشجویی، در دانشکده هنر و معماری زیر نظر معاونت فرهنگی – اجتماعی دانشگاه گیلان فعالیت خود را آغاز کرده است.

شش سوی هنر صدای دانشجویانی است که می‌خواهند دغدغه‌های هنری، فرهنگی، علمی و تخصصی مشترک خود را به گوش جامعه برسانند و قصد دارند علاوه بر آگاهی‌رسانی قشر دانشجویی و دانشگاهی، بر جامعه علمی، هنری و فرهنگی خود تاثیر هرچند اندک اما مهم گذارد. ...»

حمیدرضا یوسفی ماتک، رضوان دلجو رونکیانی، فاطمه فعال و مرضیه سلیمی مقدم اعضای شورای سردبیری این نشریه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha