• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400102115499
  • خبرنگار : 50454

آخر هفته برفی و بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

آخر هفته برفی و بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس الگوهای هواشناسی یک سامانه بارشی از ساعات شب پنج‌شنبه از سمت کوهرنگ و مناطق شمالی وارد استان می‎شود و روز جمعه در تمامی مناطق شاهد وقوع بارش هستیم.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امروز در اثر فعالیت یک سامانه بارشی در برخی مناطق استان شاهد وقوع بارش بودیم که در منطقه کوهرنگ این بارش‌ها به صورت برف و در گردنه‌های کوهستانی استان، منطقه لردگان، بازفت و غرب اردل نیز بارش‌های ضعیفی ثبت شده است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه بارشی تا عصر امروز در سطح استان فعال است و به‌ویژه در مناطق اردل، کوهرنگ و غرب لردگان موجب وقوع بارش می‌شود، همچنین در سایر مناطق استان نیز احتمال بارش پراکنده تا عصر امروز وجود دارد.

وی ادامه داد: طی امروز در مناطق شمالی چهارمحال و بختیاری مانند شهرکرد بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود، همچنین امشب و صبح فردا در مناطقی از استان که بارش وجود داشته، احتمال رخداد مه و کاهش دید وجود دارد.

نوروزی عنوان کرد: براساس الگوهای هواشناسی یک سامانه بارشی از ساعات شب پنج‌شنبه از سمت کوهرنگ و مناطق شمالی چهارمحال و بختیاری وارد استان می‎شود و روز جمعه در تمامی مناطق شاهد وقوع بارش هستیم که شدت این بارش‌ها برای مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار و لردگان پیش‌بینی می‌شود، بیشترین مقادیر بارش در مناطق کوهرنگ و اردل خواهد بود، البته با توجه به متغیر بودن این سامانه درصورت رخداد هرگونه تغییر اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روز جمعه افزایش سرعت وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود که این امر می‌تواند موجب کولاک برف در مناطق کوهستانی استان شود، همچنین براساس الگوهای امروز در روز شنبه وقوع بارش‌های موثر در تمامی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود البته بارش‌ها در این روز برای مناطق کوهرنگ، فارسان، بن، اردل و بخش‌هایی از لردگان از شدت بیشتری برخوردار است، وزش باد شدید نیز برای روز شنبه پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انتظار فعالیت این سامانه بارشی به صورت ضعیف در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به شهروندان هم‌استانی توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری در طی مدت فعالیت این سامانه بارشی و به‌ویژه در روزهای جمعه و شنبه خودداری کنند، همچنین درصورت لزوم هنگام تردد از جاده‌های چهارمحال و بختیاری تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha