• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400102115443
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان:

۷۳ درصد حوادث گاز در ایلام مربوط به دودکش‌ها است

۷۳ درصد حوادث گاز  در ایلام مربوط به دودکش‌ها است

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این مجموعه برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده و در همه زمینه‌ها برای آحاد مختلف مردم راهکارهای مقابله نیز ارائه کرده است.

«عباس شمس‌اللهی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توزیع کتاب‌هایی در قالب داستان‌های ایمنی گاز برای کودکان، پخش تیزرهای انیمیشن ایمنی به زبان فارسی و محلی از صدا و سیمای استانی، جلسات متعدد با سازمان نظام مهندسی برای نظارت دقیق‌تر بر گازهای ساختمان‌های جدید، آموزش ادارات و مدارس تنها بخشی از اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث بوده است.
وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد بیمه و پرداخت خسارت به مشترکین حادثه دیده، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگاه‌های مختلف، تحلیل علل حوادث مشترکین از  اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث گاز بوده است، تصریح کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از وسایل پخت و پز همچون پلوپز و اجاق گاز به عنوان وسایل گرمایشی، عدم تهویه مناسب، نواقص مربوط به نصب وسایل گازسوز از مهمترین عوامل حوادث گاز است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده ۷۳ درصد حوادث گاز مربوط به دودکش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد، مسدود بودن مجاری دودکش، نداشتن کلاهک H بر روی خروجی دودکش، استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز، استفاده از بخاری بدون دودکش، عبور دودکش از مسیرهای غیرمجاز از مهمترین عوامل حوادث گاز در سال‌های گذشته بوده است.
شمس‌الهی گفت: در سال گذشته ۱۱ مورد انفجار و آتش سوزی و یک مورد گازگرفتگی در سطح استان به وقوع پیوسته که منجر به بروز حوادث  ۴ مورد فوتی ناشی از آتش سوزی و ۲ مورد گازگرفتگی با گاز CO بوده است.
شمس‌اللهی با بیان اینکه با انجام اقدامات کنترلی، میزان فوتی‌های ناشی از حوادث گاز کاهش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ نفر در اثر آتش سوزی و گازگرفتگی فوت کرده است.
وی خواستار رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد شد و گفت: رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد باعث کاهش حوادث می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha