• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400101914089
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

از همکاری با جهاد دانشگاهی مازندران استقبال می‌کنیم

از همکاری با جهاد دانشگاهی مازندران استقبال می‌کنیم

ایسنا/مازندران فرماندار فریدونکنار بر لزوم همکاری با جهاد دانشگاهی مازندران به منظور استفاده از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی برای رشد و توسعه این شهرستان تاکید کرد.

محمدمهدی نصیری، در دومین نشست سالانه خبرنگاران خبرگزاری ایسنا در فریدونکنار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی همان طور که از نامش پیداست دنبال کننده کارهای جهادی و توسعه‌ای با استفاده از ظرفیت دانشگاه است، اظهار کرد: کار جهادی فعالیتی بدون دانش و با سرعت نیست.

نصیری از همکاری با جهاد دانشگاهی مازندران استقبال و خاطرنشان کرد: فعالیت گلخانه و گل‌کاری را در سطوح کوچک راه‌اندازی کردیم، همچنین حوزه های مختلف و متنوعی سطوح همکاری در حال انجام و آغاز است.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در بحث ماهیان خاویاری و تولید جلبک اسپرولینا نیز ورود کرده و با توجه به اینکه این شهرستان نیز در مباحث شیلاتی ورود کرده است، می تواند همکاری‌های دوجانبه مناسبی صورت گیرد، اظهار کرد: آنچه ما دنبال می‌کنیم پیوند علم و عمل است که مشخصه اصلی جهاد دانشگاهی است. امیدواریم علم از حجاب در درآید و فراگیر شود.

حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت موثر و کارآمد جهاد دانشگاهی در مسائل پژوهشی و فرهنگی، اظهار کرد: امروز استبداد از قامت کهنه خارج شده و وارد رسانه شده و به دنبال شکار اذهان است و هجمه به مذهب و دانش و سطح وسیع شایعات و شبهات است.

وی تصریح کرد: باید دروازه‌بانی خوب در این فضا باشیم و این از لوای اهل بیت شدنی است، نهاد جهاد دانشگاهی میتواند در فضای سایبری مانند سنگر دفاع عمل کند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید نقش کم اثر کردن و خنثی سازی هجمه‌های معاند و تقویت بسترهای ارائه خدمات در این زمینه را داشته و لازم است در سطح کلان رویارویی با استبداد رسانه، پلتفرم‌های داخلی رقیب نمونه‌های خارجی شوند.

وی تاکید کرد: باید سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهیم، در برنامه ریزی فرهنگی ۱۴۰۱ فریدونکار این موارد دیده شده و امیدواریم بتوانیم راهبری و مطالبه گری فرهنگی مناسبی انجام دهیم.

محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز ضمن تشکر و ابراز مسرت از برگزاری جلسه با حضور خانواده شهید مدافع سلامت، از انواع فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سخن گفت و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران با دارا بودن اراضی مستعد در چپکرود جویبار در حوزه‌های کشاورزی و دام و طیور در حال پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه استان است.

وی تصریح کرد: رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه این نهاد دارای ۶ مرکز آموزشی در شهرهای بهشهر، ساری، بابل، بابلسر، پردیس دانشگاه مازندران و آمل است که جهت ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی برای ورود به بازار کار، برای متقاضیان، دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند، اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های بلند مدت نیز دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل به عنوان قطب حوزه "آی تی" دانشگاه های علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شناسایی ۲۳۰۰ شغل با رویکرد توانمند سازی و اتصال به بازار نیز در دستور کار این نهاد مقدس قرار دارد.

شافعیان با اشاره به نقش محوری شورای شهر در حل بسیاری از مشکلات خرد و کلان عامه، گفت: این بزرگترین توفیق و محل خدمت است به شرطی که شورای شهر اهداف واحدی را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: موضوع پسماندها در مازندران به ابر بحران تبدیل شده و منابع آب زیرزمینی را آلوده کرده است. برنامه داریم با همکاری استانداری وارد طرح های جدید شویم، ما میتوانیم در اجرای طرح و پروژه های پیمانی و برگزاری دوره های تخصصی خاص به عنوان آموزش، برای امکان سنجی و مکان یابی برای پروژه‌های جدید وارد شویم، در حوزه شیلات و آبزیان با استفاده از جلبک اسپیرولینا وارد عمل شدیم و همچنین می‌توانیم معضل شهرستان فریدونکنار را با همکاری فی‌مابین انجام دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: خبرگزاری ایسنا وظیفه دارد هر گونه دستاورد فریدونکنار را احصا و شناسایی کند و آسیب شناسی پروژه‌های عقب افتاده را در دستور کار قرار دهد.

حسن میرمرادی رئیس شورای شهر فریدونکنار نیز در این جلسه، اظهار کرد: دست همکاری ما به سمت هیئت‌های علمی دانشگاه دراز است که در بخش‌های بنیادین به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: برای روستاییان ما زیبنده نیست که اقلام اولیه خود را که می‌توانند در محل زندگی خود، تولید کنند، خریداری کنند.

رئیس شورای شهر فریدونکنار گفت: همه ما وظیفه داریم فرهنگ، آداب  و رسوم بومی را ترویج کنیم. تمام هدف ما این است که فصای شهری و اراضی ما به دست مالکان غیربومی نرسد و امیدواریم با برنامه ریزی ساحل و پس کرانه را نیز در فریدونکنار آباد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha