• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101914012
  • خبرنگار : 50126

تندیس ملی فداکاری به خانواده دو شهید مدافع سلامت در ایلام اعطا شد

تندیس ملی فداکاری به خانواده دو شهید مدافع سلامت در ایلام اعطا شد

ایسنا/ایلام تندیس ملی فداکاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه ایلام ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان، مدیرکل بنیاد مستضعفان استان، مدیرفرهنگی دانشگاه ایلام و مدیر بنیاد شهید شهرستان به خانواده‌های دو تن از شهدای مدافع سلامت در ایلام اعطا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن «الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در این  دیدارها ‌ با تسلیت به این خانواده‌ها اظهار کرد: شهادت در راه نجات جان دیگران افتخاری است که نصیب شهدای راه سلامت شده است.

وی گفت: هر چند فقدان این عزیزان برای اعضای خانواده‌ سخت است، اما نام شهید «افسانه حسنوندعموزاده» به عنوان شهید مدافع سلامت برای همیشه زنده خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام همچنین با تجلیل از خانواده‌ی شهید «عزالدین رستمیان» در حضور مادر این شهید مدافع سلامت ، اظهار کرد: این شهدا که تا آخرین لحظه‌ی زندگی در خدمت سلامت جامعه بوده‌اند نتیجه تربیت صحیح مادران شهید است.

حجت‌السلام‌والمسلمین «محمدباقر هاشمی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این دیدارها، اظهار کرد: شهدای سلامت دارای اجر والا در نزد خدواند هستند و باید مشکلات خانواده‌های این عزیزان در سریع‌ترین زمان حل شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و بنیاد شهید باید این موضوع را رصد کنند، گفت: امیدواریم مشکلات این عزیزان حل شود.

«جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیر در این مراسم اظهار کرد: کادر بهداشت و بویژه درمان در موضوع کرونا یک جهاد اکبر را  انجام دادند و  این برهه‌ی حساس ایثارگری را به منصه ظهور گذاشتند.

دکتر «پرویز کریمی» همسر شهیده «افسانه حسنوندعموزاده» نیز ضمن تقدیر از مسئولان حاضر در این دیدار،اظهار کرد:کرونا، ویروس خطرناکی است که حتی اطرافیان مریض جرات نزدیک شدن به بیمار را نداشتند اما کادر درمان بویژه پرستاران از نزدیک به بیماران رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع  این بیماری از ابتدا با کمبود دارو و تجهیزات و ماسک مواجه بودیم،  اما با تدبیر رهبری، این کمبودها رفع و مشکلات تا حدودی حل شد.

کریمی درباره شخصیت همسر شهیدشان گفت: شخصیت ایشان به گونه‌ای بود که بخشی از حقوق خود را می‌بخشید و  صرف امور فرهنگی و مذهبی می‌کرد.

«میرزا محمودی» از اعضای خانواده شهید رستمیان در این دیدار، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای دکتر رستمیان که یکی از با اخلاق‌ترین و مومن‌ترین اعضای خانواده‌ی ما بودند این بود که خدمت مقام معظم رهبری برسند که در زمان حیات توفیق پیدا نکردند اما همسر و فرزندان ایشان به خدمت مقام معظم رهبری خواهند رسید.

در این دیدار مادر شهید رستمیان، نیز با ذکر ویژگی‌های فرزندش از سرکشی مسئولان تقدیر کرد.

«سیدغلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد استان ایلام نیز ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت و تسلیت به خانواده‌های این عزیزان، گفت: این تندیس به پاس زحمات مدافعان سلامت با عنوان تندیس ملی فداکاری برای تقدیر از شهدای مدافع سلامت از سوی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور طراحی شده است.

وی تصریح کرد: این تندیس با هدف ارج نهادن به اقدام ارزشمند و زنده نگه داشتن تفکر فداکاری، ایثار و خدمت صادقانه و  شناسایی نمونه‌های بارز فداکاری در اقصی نقاط کشور و نهادینه شدن فرهنگ و روحیه ارزشمند فداکاری اعطا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha