• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400101913654
  • خبرنگار : 99999

اعلام جدول زمان‌بندی آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد

اعلام جدول زمان‌بندی آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی فراخوانی نخستین مرحله اجرایی بخشنامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید ضرغامی، مدیرکل سیاستگذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم آمدن تمامی بسترها برای بهره‌مندی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از مزایای آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این آیین‌نامه در راستای پیاده‌سازی و عملیاتی کردن شعار اصلی دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه کارآفرین و حل مساله تدوین و ابلاغ شده است. ما برای حوزه‌های مختلف فعال در دانشگاه آزاد برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه و جهش فناورانه در علم و پژوهش، بسترهای لازم از جمله آیین‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل تعریف کرده‌ایم تا اقدامات با کمترین بوروکراسی یا بدون آن تسهیل‌سازی شود. در این راستا، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از فرصت پیش آمده یعنی آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان استفاده کنند و علاوه بر پیشرفت تحصیلی، ایده، محصول و هر آنچه مرتبط با فناوری و نوآوری است را به سمت تجاری‌سازی هدایت کرده و وارد بازار کار شوند.

وی افزود: برای تسهیل بیشتر امور مربوط به آیین‌نامه، برای پذیرش و ثبت نام دانشجویان، بخشی در سامانه ساجد برای این امر اختصاص یافته که دانشجویان می‌توانند تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ وارد سامانه شده و از ظرفیت موجود استفاده کنند. تسهیلاتی که دانشگاه آزاد برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان در نظر گرفته، کم نظیر است و به جای مقاله و ارتقای تحصیلی از طریق نمره می‌توانند با فعالیت‌های مرتبط با فناوری و نوآوری امتیازات لازم را کسب کنند.



دکتر ضرغامی در ادامه یادآور شد: حمایت های متعددی در این آیین‌نامه در نظر گرفته شده که می‌توان از حمایت‌های صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و در اختیار قرار گرفتن آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه نام برد. ما براساس آیین‌نامه برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان ارزش‌گذاری کرده‌ایم و این می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای آنها باشد تا علاوه بر پیشرفت تحصیلی، مسائل جامعه و کشور را حل کنند و خود نیز در اجرای پروژه ذی نفع باشند.

وی در پایان گفت: به تمامی رؤسای واحدها ابلاغ شده تا به نحو احسن درباره آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا که معتقدیم دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و باید تمامی شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آن جهت بهره مندی فرزندان همین مردم در جهت اعتلای فرهنگ کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای فناورانه و استارت‌آپی مهیا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha