• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400101913437
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف

کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف است گفت: در استمرار اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کووید۱۹، نظارت بر رعایت دستورالعملهای پیشگیری از کرونا با دقت توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی دنبال می شود لیکن تحقق بهتر اصل صیانت از سلامت عمومی، تقویت همکاری کلیه ادارات و سازمانهای مرتبط اعم از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، اتحادیه های صنفی، کسبه و بازاریان و...را می طلبد.

دکتر رضا کرد در حاشیه نشست با بسیج اصناف و تمامی اتحادیه های صنفی و تولیدی و پخش مواد غذایی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد:سویه جدید اُمیکرون با سرعت سرایت‌پذیری بالا در حال حاضر در سطح دنیا در حال افزایش و شیوع است و ۴۶۷مورد از این بیماری در کشور و مواردی نیز در استان شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصناف و بازاریان قشر عظیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند و نیز ارتباطات گسترده و روزانه این عزیزان با شهروندان پایبندی آنان به آموزش و اطلاع رسانی و رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدیریت بیماری کرونا بسیار ضروری و کمک کننده است.

دکتر کرد اظهار داشت: حضور و نقش آفرینی پررنگ کلیه اقشار شهرستان در امر واکسیناسیون در مقطعی از زمان استقبال خوب شهروندان جهت انجام واکسیناسیون را در پی داشت و کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا گواهی ملموس بر اهمیت واکسیناسیون در مدیریت بیماری و حفظ و صیانت از سلامت مردم می باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همراهی خوب شهروندان با واکسیناسیون کرونا شرایط آبی و پایدار را فراهم نمود به طوریکه در مدت ۲ماه فوتی ناشی از کرونا نداشتیم اما با شیوع بالای اومیکرون و در سایه عادی انگاری مردم در انجام و تکمیل سه نوبت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی این شرایط بسیار شکننده است و در صورت عدم مداخله جدی اقشار مختلف جامعه به ویژه اتحادیه های صنفی، کسبه و بازاریان و شیوع مجدد بیماری مجددا طرح هوشمند ملی محدودیت ها بر مشاغل مختلف اعمال خواهد شد.

دکتر کرد گفت: بدون شک افراد واکسینه نشده میزبانان اولیه ویروس اُمیکرون و عامل انتقال به اعضای خانواده خواهند بود و با توجه عدم انجام واکسیناسیون و نبود آنتی بادی حاصل از واکسن بر علیه بیماری در بدن این افراد در برابر این ویروس بسیار آسیب پذیر هستند.

وی گفت: همه شهروندان و به ویژه اصناف در صیانت و حفظ سلامت جامعه مسئولیت دارند و لازم است با تبلیغ واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترغیب افراد واکسن نزده به تزریق واکسن، مسئولیت‌پذیری خود را به نمایش بگذارند.

مدیر بهداشت خاش افزود: شواهد حاکی از آن است که ارائه خدمات در برخی از اصناف باعث ایجاد تجمعات می‌شود. در این صنوف مدیران، دست‌اندرکاران و اتحادیه های صنفی و شهروندان باید در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئولیت‌پذیر باشند.

وی اظهار داشت: برای دریافت نوبت سوم تزریق واکسن کرونا ، افرادی که از تزریق واکسن نوبت دوم آنها ۳ ماه گذشته است نسبت به تزریق واکسن سوم می توانند اقدام کنند.

دکتر کرد افزود: مراتب تزریق دو دُز واکسن صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا مورد توجه بوده و اخذ QR کد از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحدها و فعالیتهای صنفی میسر است و خدمت گیرندگانی که تزریق واکسن آنها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان باشند، نمی‌توانند در محل فعالیت‌های صنفی حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha