• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400101913416
  • منبع : نمایندگی سمنان

سه اولویت مهم کاری استان از منظر عالی ترین مقام اجرایی دولت در سمنان

سه اولویت مهم کاری استان از منظر عالی ترین مقام اجرایی دولت در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به سمنان، اجرای مناسب طرح جهش مسکن و تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در استان به عنوان سه اولویت کاری این استان نام برد.

سیدمحمدرضا هاشمی بر لزوم نظارت جدی بر بازارهای استان تاکید و اظهار کرد: گشت های بازرسی به منظور تشدید نظارت ها در سطح بازار و در بین اصناف و کسبه تردد داشته و بر فعالیت این واحد ها به صورت مستمر نظارت داشته باشند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه نظارت ها در سطح بازار استان باید تشدید شود، گفت: پیگیری ها و مکاتبات برای تخصیص برنج سهم استان به منظور تعدیل قیمت ها از مباحثی دارای اهمیت است که ضرورت دارد تا در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان قرار گیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در بحث گوشت گوسفند و توزیع و عرضه این کالا با قیمت مناسب نیز باید همچون مرغ و تخم مرغ، تمهیدات لازم در استان اندیشیده شود تا در نهایت به رضایتمندی مردم بیانجامد.
وی با بیان اینکه نظارت بر درج قیمت ها بر روی کالاها از مواردی است که باید به صورت ویژه پیگیری شود، تاکید کرد: طی برگزاری مانوری نمادین به منظور احصاء آمادگی دستگاه های اجرایی متولی امر در خصوص مباحث تنظیم بازار، نقاط قوت و ضعف شناسایی و این موارد تقویت و برطرف شود.
هاشمی افزود: گشت های بازرسی به منظور تشدید نظارت ها در سطح بازار، در بین اصناف و کسبه تردد داشته و بر فعالیت این واحد ها به صورت مستمر نظارت داشته باشند.
استاندار سمنان با بیان اینکه تاکید بر آمادگی کامل فروشگاه های دولتی و غیردولتی عرضه کالا و شناسایی سردخانه های نگهداری کالاها در سطح استان در دستور کار قرار گیرد، گفت: معیشت، اقتصاد، رفاه و توان اقتصادی مردم با توجه به نزدیکی به پایان سال و شب عید، از اولویت های ما در سطح استان و به ویژه در ستاد تنظیم بازار است که به صورت خاص در این مهم از ظرفیت اتحادیه ها استفاده خواهد شد.

استاندار سمنان همچنین در شورای برنامه ریزی استان گفت: امروز تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی تعیین شده برای استان با استفاده از پتانسیل های موجود و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، اولویت اصلی استان است.

 هاشمی، گفت: پیگیری و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان، اجرای مطلوب طرح جهش تولید مسکن و تحقق رشد اقتصادی، ۳ اولویت دارای اهمیت برای ما در استان است.
وی افزود: بحث صادرات از استان یکی از مولفه های اساسی و موثر در خصوص تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی برای استان است که باید به آن توجه ویژه و جدی صورت گیرد.
هاشمی ادامه داد: ضرورت دارد تا در این مسیر مشکلات و مسائل پیش رو احصا شود و ضمن‌ تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت این حوزه، در راستای تحقق رشد اقتصادی گام برداریم.
وی تاکید کرد: بهبود معیشت مردم، رشد اشتغال و توسعه چرخه تولید در سایه رشد اقتصادی محقق خواهد شد.
استاندار سمنان اضافه کرد: کارگروه های تخصصی گردشگری، صنعتی و کشاورزی با استفاده از سمن ها و تشکل های زیرمجموعه این حوزه ها تشکیل و در راستای تحقق رشد اقتصادی برنامه های مشخص و مدون را ارائه کنند.
وی تصریح کرد: در انعقاد تفاهمنامه های تخصصی مرتبط با تحقق رشد اقتصادی، کار کارشناسی و تخصصی توسط کارشناسان و متخصصان امر صورت گیرد و با ضمانت اجرایی، بندهای تفاهمنامه تدوین و لحاظ شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی از اولویت های اصلی و اساسی ما در استان است، گفت: جلسه کارگروه رشد اقتصادی استان ضرورت دارد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به صورت هفتگی و مستمر با برنامه ‌کاری موضوعی و مشخص برگزار شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی ۸.۶ درصد دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha