به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۷ مدرسه شاهد در دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول، دوم و هنرستان شاهد فنی و حرفهای و کاردانش در کشور وجود دارد که مسئولیت آنها با اداره کل امور شاهد و ایثارگران است.
وی افزود: تمامی مدارس شاهد در سراسر کشور به ایجاد سبک منسجم شناخته می شوند که تا کنون این سبک منسجم منجر به استانداردسازی مدارس شده است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس شاهد این اعتقاد جاری و ساری است که همه دانش آموزان واجد یادگیری و دارای استعدادهای مختلفی هستند که تحت تأثیر آن استعدادها، به تواناییهایی رسیدهاند و قابلیتهایی دارند که نهفته است و با فعالیتهای هدفمند مدرسه، میتواند آشکار شود.
رزاقی گفت: مدرسه یک «نهاد اجتماعی» است که اصلیترین وظیفه آن اجتماعی کردن دانش آموزان است.
وی تصریح کرد: باورمند شدن دانشآموزان به مفاهیم و اصول اساسی دین و رسیدن به شناخت و ایمان، در بستری مناسب به نام مدرسه شکل میگیرد.
رزاقی کیفی سازی مدارس را یک اصل مهم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اگر مدرسهای به واسطه نیروها، موقعیت، امکانات و فرآیندهایی که دانش آموزان در طراحی، اجرا و ارزیابی آن سهیم هستند، برای دانش آموزان جذاب بود میتوان با اطمینان گفت؛ این مدرسه کیفی سازی شده است که در تمامی مدارس شاهد بر اصل جذابیت بسیار تاکید می شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که «شوق انگیز شدن مدرسه» در مدارس شاهد اصل اول است، تصریح کرد: مدیر،معلم، فضا و تمامی امکانات در مدارس شاهد باید برای دانش آموزان ایجاد جذابیت کند و بستری فراهم شود تا کیفیت تحصیلی دانش آموزان و مدرسه ارتقاء یابد.
انتهای پیام
نظرات