• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101611976
  • خبرنگار : 50356

مدیر امور دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه مشهد خبر داد

تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد

تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه مشهد گفت؛ آزمایشات خود راه انداز تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد.آزمایشات خود راه انداز نیروگاه ها یکی از تست‌های مهم و حساس جهت بازیابی شبکه برق است که در زمان خاموشی‌های گسترده و با اتکا به بلک استارت نیروگاه انجام می‌شود.

یاشار مغمومی در این خصوص اظهار کرد: آزمون واحد دو آلستوم (G14) بر مبنای سناریوی تنظیم و تایید شده از سوی دیسپاچینگ ملی ضمن اجرای  مقدمات از ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح مورخ  ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز  و در ساعت ۷:۲۳ همان روز با موفقیت  کامل پایان یافت.

وی ادامه داد: در این آزمون واحد G14 در زمان بارگیری در مدِ کنترل سرعت ( فرکانس) قرار داده شد، که در تست‌ها نمودارهای تولید توان اکتیو، سرعت، فرکانس، ولتاژ ، ژنراتور، جریان ژنراتور، جریان تحریک و ضریب توان در طول آزمون مورد پایش همکاران محترم شرکت مدیریت شبکه قرار گرفت.

مدیر امور دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه مشهد تصریح کرد: آزمایشات خود راه انداز نیروگاه‌ها یکی از تست‌های مهم و حساس جهت بازیابی شبکه برق است که در زمان خاموشی‌های گسترده و با اتکا به بلک استارت نیروگاه انجام می‌شود.

مغمومی در اهمیت خود راه انداز این نیروگاه افزود: در هر زمانی که خاموشی گسترده در شبکه اتفاق می‌افتد و نیروگاه‌ها دسترسی به شبکه برق ندارند با استفاده از دیزل  خود راه انداز واحد، راه اندازی واحد نیروگاهی صورت می‌گیرد و و بدین ترتیب به صورت داخلی و محلی نیروگاه را برق دار و پس از آن شبکه و برق مشترکین تأمین  میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، وی گفت: با انجام سلسله آزمایشات فوق پایداری و آمادگی شبکه‌های انتقال و نیروگاهی در برق منطقه خراسان رضوی برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha