• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400101511221
  • خبرنگار : 50295

بهزیستی چه حمایتی از زنان سرپرست خانوار می‌کند؟

بهزیستی چه حمایتی از زنان سرپرست خانوار می‌کند؟

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از پرداخت وام‌ قرض‌الحسنه یا حق بیمه کارفرما توسط بهزیستی در صورت به کارگیری زنان سرپرست خانوار در واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

محمد محمدی‌قیداری صبح امروز ( ۱۵ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دریافت نکردن مستمری از ارگان‌ها و سازمان‌های حمایتی، اعم از مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کارافتادگی قانون استخدام کشوری، لشکری یا تامین‌اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری یکی از شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی است.

وی با بیان اینکه این اداره‌کل حمایت‌های مستمر و غیرمستمر چون بیمه‌ اجتماعی، درمان، کمک‌هزینه تحصیلی و ... را ارائه می‌کند، افزود: زنان سرپرست خانواری که به دلایلی چون فوت، مفقودالاثر بودن، متواری بودن، آسیب‌های اجتماعی و از کارافتادگی بالای ۶۶ درصد؛ همسران قادر به تامین زندگی خود نباشند، می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به شروط پذیرش زنان سرپرست خانوار در چتر حمایتی، ادامه داد: از دیگر شروط پذیرش زنان سرپرست خانوار، سکونت حداقل شش سال در همان شهر است. همچنین فرزندان پسر این افراد تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی و اشتغال شامل حرفه‌آموزی و آموزش‌های مرتبط در راستای توانمندی‌سازی خدمت‌گیرندگان و کاریابی و اشتغال‌ بخشی از اقدامات بهزیستی در رابطه با این بانوان است و در زمینه اشتغال نیز مددکاران از فرصت‌های اشتغال موجود در سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای زنان سرپرست خانوار استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در راستای دست‌یابی مددجویان به استقلال اقتصادی و تسهیل در ایجاد اشتغال پایدار، یکی دیگر از برنامه‌های توانمندسازی خدمت‌گیرندگان تحت پوشش بهزیستی، بهره‌مندی از وام خود اشتغالی است و این تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط محقق نشدن موضوع از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب‌ و روان شدید با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی در رابطه با به کارگیری زنان سرپرست خانوار در واحدهای تولیدی و صنعتی، عنوان کرد: از کارفرمایانی که تمایل به پذیرش زنان سرپرست خانوار در مجموعه کاری خود دارند نیز حمایت‌هایی از قبیل پرداخت وام‌های کم‌بهره ۴ درصد انجام می‌شود، به‌ طوری‌ که در ازای پذیرش هر زن سرپرست خانوار، وام قرض‌الحسنه به کارفرما تعلق گرفته و یا حق بیمه کارفرما را بهزیستی پرداخت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، حمایت‌های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، فراهم کردن زمینه اشتغال و آموزش‌های مهارت‌زا، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار خانگی، از جمله راهکارهایی است که باید در قبال زنان سرپرست خانوار با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha