• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400101511140
  • خبرنگار : 30054

چه صنایعی از دستگاه برش لیزری استفاده می‌کنند؟

چه صنایعی از دستگاه برش لیزری استفاده می‌کنند؟

دستگاه برش لیزر فایبر نوع جدیدی از دستگاه برش لیزری است که در سال‌های اخیر در بازار رواج پیدا کرده است؛ شرکت‌های بسیاری با وجود این تکنولوژی جدید، سبب افزایش تقاضا برای ساخت و تولید محصولات فلزی شده‌اند که به دنبال آن، هزینه‌های آن‌ها تا حد زیادی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام گروه صنعتی روتک، این دستگاه برش برای متریال‌هایی از جمله آهن، آلومینیوم، استیل و برنج به کار می‌رود که یکی از بهترین روش‌های برش فلزات است که دقت و سرعت قابل‌توجهی دارد.

شرکت روتک دارای دستگاه‌های متنوعی برای برش فلزات هستند که با برند سنفنگ به‌عنوان نماینده رسمی این شرکت به مشتریان عزیز به فروش می‌رسند.

در این مقاله در مورد مزایای دستگاه‌های برش لیزری و محدوده کاربردها و صنایع مورداستفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

مزایای دستگاه برش لیزر فایبر

تکنولوژی پیشرفته برش لیزری

دستگاه برش لیزری فایبر از یک تکنولوژی برش لیزری با کارایی بسیار بالا استفاده می‌کند؛ در طول فرایند برش، لیزر پرتوهای پرانرژی و با کارایی بالایی را ساطع می‌کند و سطح برش می‌تواند در یک ‌لحظه با انرژی عظیم تولید شده توسط این پرتوهای لیزر تصعید شود.

در حال حاضر، این فرایند نیز یک روش برش پیشرفته است که هیچ فرایند برش دیگری نمی‌تواند از آن پیشی بگیرد؛ علاوه بر این، این فرایند برش بسیار سریعی است و می‌تواند صفحه فولادی بسیار ضخیمی را به‌راحتی برش دهد. در این فرایند دقت مقطع برش در متریال‌های چند میلی‌متر در تیراژ بالا نیز بالاست.

عملکرد برش پایدار

برش لیزری فایبر در طول فرایند برش از یک لیزر بسیار پایدار در سطح جهانی استفاده می‌کند که عمر این لیزر چندین سال به طول می‌انجامد؛ به این معنا که این سیستم در فرایند استفاده به جز عوامل انسانی، خرابی یا قصوری نخواهد داشت. حتی اگر این دستگاه برش لیزر در طولانی‌مدت تحت‌فشار کار باشد، هیچ‌گونه لرزش یا سایر عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند.

عملکرد مکانیکی مناسب

در فرایند استفاده از دستگاه برش لیزر فایبر، کلیه انتقال و انتشار انرژی از طریق اشعه لیزری منتقل می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت انتقال از این طریق این است که باعث صرفه‌جویی زیادی در نیروی انسانی و منابع مادی می‌شود و در آنجا هیچ‌گونه نشتی از مسیر نوری در طول فرایند انتقال رخ نخواهد داد؛ علاوه بر این می‌توانید قبل از استفاده از دستگاه، به‌راحتی انرژی را بدون انجام هیچ‌گونه تنظیماتی در مسیر نور به لیزر انتقال دهید.

به لطف سرعت بالا و برش انعطاف‌پذیر دستگاه برش لیزری، بسیاری از گرافیک‌های پیچیده را می‌توان به‌سرعت شکل داد که این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها بسیار محبوب است.

صنایع دستگاه‌های برش لیزر فایبر

صنعت خودرو

موارد بسیاری مانند درب‌ها و لوله‌های اگزوز در صنعت خودرو، پس از تشکیل گوشه‌ها یا سوراخ‌های اضافی باید پردازش شوند؛ اگر با روش‌های دیگر برش این کار انجام شود، دقت و کارایی مناسبی نخواهد داشت. استفاده از دستگاه برش لیزری با مزایایی مانند کیفیت و دقت مناسب برای برش در صنعت خودروسازی گزینه بسیار مناسبی است.

صنعت تبلیغات

باتوجه‌به سرعت بالا و برش منعطف دستگاه برش لیزری می‌توان به‌سرعت طرح‌های گرافیکی پیچیده‌ای را شکل داد که در بین صنعت تبلیغات بسیار محبوب است.

باتوجه‌به طرح‌های موردنظر برای مشتریان هیچ مشکلی در سفارشی‌سازی وجود ندارد؛ علاوه بر این، محصولات سفارشی بیشتری در صنعت تبلیغات وجود دارد که می‌توان با استفاده از این دستگاه تولید کرد که در روش سنتی بسیار ناکارآمد است.

صنعت ظروف آشپزخانه

امروزه علاقه به دکوراسیون خاص در خانه‌ها و تقاضا برای این محصولات افزایش یافته است. دستگاه برش لیزری برای برش فولاد ضدزنگ با صفحه نازک بسیار مناسب است که با ویژگی‌هایی مانند سرعت و دقت بالا می‌توان توسعه محصول سفارشی و شخصی را تحقق بخشید که باعث علاقه تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه شده است.

صنعت ورق‌های فلزی

برای شرکت‌های پردازش ورق‌های فلز، فرآوری این مواد فلزی بسیار ضروری است؛ به عبارت ساده، انواع صفحات، انواع قطعات برش گرافیکی مختلف است.

قبل از ظهور دستگاه‌های برش لیزر، معمولاً از دستگاه‌های برش در مقیاس بزرگ برای برش استفاده می‌شد که در آن‌ها مواد فرآوری شده دقت بالایی نداشتند و هزینه آن بالا بود؛ بااین‌حال، پس از ظهور دستگاه برش لیزر، راندمان تولید تا حد زیادی بهبود یافت. ازاین‌رو توسعه دستگاه‌های برش لیزری در این صنعت به‌سرعت در حال افزایش است.

صنعت تجهیزات ورزشی

باتوجه‌به افزایش تقاضای افراد زیادی در جامعه که به سلامت ورزش و توسعه مفاهیم بهداشت فردی اهمیت می‌دهند، تولید تجهیزات تناسب اندامی گسترش یافته است.

برای تولید تجهیزات تناسب اندامی بدنسازی در باشگاه و خانه از دستگاه برش لیزری برای برش سریع و راحت‌تر لوازم موردنیاز استفاده می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha