• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400101208511
  • خبرنگار : 71620

بدری: مردم خواهان برقراری عدالت در تمامی سطوح هستند

بدری: مردم خواهان برقراری عدالت در تمامی سطوح هستند

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: قرارگرفتن استان‌های محروم و مرزی نظیر اردبیل در میان استان‌های عصا به دست و ته‌جدولی، زیبنده دولت مردمی و عدالت محور نیست. تقسیم کلاسیک منابع و اعتبارات بر اساس جمعیت منطقی نیست.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود اظهار کرد: دولت سیزدهم بر خلاف ادعاهای واهی و دلسرد کننده اپوزیسیون و مخالفان نظام جمهوری اسلامی که شروع به کار دولت جدید را انسداد روابط خارجی و تعامل با دنیا تفسیر می‌کردند؛ ضمن گره نزدن "هست و نیست مردم به خارج از مرزها" شروع به مذاکرات عزت‌مندانه کرد و تمامی معادلات بدخواهان این مرز و بوم را برهم زد. از سوی دیگر دولت در حوزه سیاست خارجی تمام توان خود را روی طرف غربی نگذاشت و با شرق نیز دیپلماسی فعالی برقرار کرد، در این میان از ظرفیت همسایگان نیز غافل نشد؛ سفرها و دیدارهای سریالی در سطوح مختلف مقامات عالی کشورهای همسایه گواه این ادعا است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ضمن تشکر بابت واکسیناسیون عمومی گفت: آنچه امروز در مدیریت بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور شاهدیم، ثمره درایت و برنامه ریزی دقیق دولت است، اما چالش های جدی هم وجود دارد. به عنوان نماینده یک استان مرزی، از دیپلماسی فعال منطقه‌ای و دیپلماسی اقتصادی پویای دولت قدردانی می‌کنم و خواهان اثربخشی آن در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی هستم.

تقسیم کلاسیک منابع و اعتبارات بر اساس جمعیت منطقی نیست

این عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: آقای رئیس جمهور، انتظار مردم بعد از گذشت چهاردهه از انقلاب شکوهمند اسلامی به سر رسیده است، مردم خواهان برقراری عدالت در تمامی سطوح هستند؛ چیزی که تا به امروز و به ویژه در اولین لایحه بودجه تقدیمی دولت مشاهده نشده است. قرارگرفتن استان‌های محروم و مرزی نظیر اردبیل در میان استان‌های عصا به دست و ته‌جدولی، زیبنده دولت مردمی و عدالت محور نیست. تقسیم کلاسیک منابع و اعتبارات بر اساس جمعیت، منطقی نیست. اگر دَر کماکان روی پاشنه سابق بچرخد، شاهد تثبیت تبعیض در کشور خواهیم بود و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست. فریاد عدالت خواهی مردم را بشنوید و اقدام عاجل را در دستور کار قرار دهید.

بدری از تأخیر در انتصابات دولت انتقاد کرد و تاکید کرد: استقلال کامل دولت به تأخیر افتاده است و همین امر در حال تبدیل شدن به معضلی جدی است، تأخیر بیش از این جایز نیست. بسیاری از نهادهای دولتی اردبیل معطل انتصابات دولت بوده و پادرهوا مانده‌اند، به این فرصت سوزی پایان داده و دستگاه‌های اجرایی را از روزمرگی بیرون آورید.

رتبه بندی را در کام معلمان تلخ نکنید

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق مصوبه رتبه بندی معلمان خطاب به وزیر  آموزش و پرورش گفت: حوصله معلمان از گفتار درمانی به سر رسیده است، رتبه بندی را در کام معلمان تلخ نکنید. اجرای ناقص و فرمایشی رتبه‌بندی، توهین به معلمان است. آقای نوری، دیر آمدید ولی زود شروع کنید تا اعتماد معلمان فرهیخته به بزرگترین وزارتخانه کشور احیا شود؛ معلمان مدارس غیرانتفاعی را تعیین تکلیف کنید.

حقی از کارگران مظلوم ضایع نشود

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر کار تاکید کرد: چشمان کم سوی کارگران به انصاف وزارت کار است، در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران، مراقب باشید که حقی از کارگران مظلوم ضایع نشود. سکوت کارگران از رضایت نیست. آنها ساکت هستند چون صدای نیاز بلند نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha