• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400101107259
  • خبرنگار : 71588

محمود عباس: صبرمان لبریز شده است

محمود عباس: صبرمان لبریز شده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، فلسطینیان هرگز تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت و صبر آنها در قبال اقدامات صهیونیست‌ها تمام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس جنبش آزادسازی ملی فلسطین "فتح" که در تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، خاطرنشان کرد: ما به اسرائیل، رهبران آن، شهرک‌نشینان و افراط‌گرایان می‌گوییم که ما هرگز اشغالگری و شهرک‌سازی شما در سرزمینمان را نمی‌پذیریم.

محمود عباس در ادامه افزود: صبر ما در برابر این واقعیت تلخ که ملت فلسطین از حدود هشتاد سال پیش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تمام شده است و ما هرگز اقدامات سیستماتیک و هدفمند شما برای تغییر ماهیت و هویت شهر قدس، تعدی به حرمت مقدسات ما به ویژه حمله به مسجدالاقصی، کلیسای قیامه و حرم ابراهیم در شهر "الخلیل" را نمی‌پذیریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد: سالروز تاسیس جنبش فتح به خاطر تداوم اشغالگری اسرائیل، اقدامات شنیع و سیاست‌های تبعیض نژادی، پاکسازی قومی و تروریسم سازمان یافته با شرایط بغرنج، حساس و دشواری مصادف است.

محمود عباس مجددا خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح شد و اظهار داشت: ما دستانمان را به سمت سازندگان صلح عادلانه و فراگیر در چارچوب یک کنفرانس بین‌الملی که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و با نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی با هدف پایان بخشیدن به اشغالگری در اراضی فلسطینی به پایتختی شهر قدس باشد، دراز می‌کنیم.

وی همچنین گفت: ما مجددا تاکید می‌کنیم که هرگز تداوم اشغالگری را تا ابد نمی‌پذیریم و خواهان برگزاری شورای مرکزی فلسطین در ابتدای سال جاری میلادی برای بررسی آخرین تحولات و تصمیم‌گیری‌های قاطع و لازم برای مقابله با این نقض‌ها و جنایت‌ها در حق ملت و اراضی‌مان هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تداوم تلاش‌ها و همکاری و فعالیت برای یکپارچگی اراضی و ملت فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی متعهد شد.

جنبش فتح در اول ژانویه ۱۹۶۵ توسط شماری از رهبران از جمله یاسر عرفات تاسیس شد.

فلسطین از ژوئن ۲۰۰۷ پس از سیطره جنبش مقامت اسلامی فلسطین (حماس) بر نوار غزه، هنگامی که جنبش فتح کرانه باختری را اداره می‌کرد، شاهد دودستگی و اختلاف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha