• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400111813784
  • خبرنگار : 71588

محمود عباس: تماس‌های ما با طرف اسرائیلی جایگزین راه حل مبتنی بر قوانین بین‌المللی نیست

محمود عباس: تماس‌های ما با طرف اسرائیلی جایگزین راه حل مبتنی بر قوانین بین‌المللی نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تماس‌های فلسطینی با طرف اسرائیلی جایگزین راه حل سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) خاطرنشان کرد: اجرای یکجانبه توافقنامه‌ها نمی‌تواند ادامه یابد و رایزنی‌های ما با طرف اسرائیلی جایگزین راه حل سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی نیست.

محمود عباس در ادامه افزود: ما هرگز تداوم اشغالگری و اقدامات استعمارگرایانه اشغالگران که باعث تقویت آپارتاید و تروریسم شهرک‌نشینان می‌شود را نمی‌پذیریم.

وی همچنین تصریح کرد، گزینه‌های مختلف برای مقابله با تلاش رژیم صهیونیستی جهت تضعیف راهکار تشکیل دو کشوری همچنان روی میز هستند و در کل باید در راستای حفاظت از منافع ملت و مسأله‌ فلسطین در وضعیت موجود تجدید نظر شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، پرونده کشتار گروهک‌های صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون هنوز بسته نشده است.

وی تاکید کرد، گزارش سازمان عفو بین‌الملل، گامی مهم به سمت واقعیت جنایت‌های اسرائیلی در حق ملت فلسطین است و این گزارش به عنوان هشداری به اسرائیل در مورد لزوم پایان دادن به اشغالگری و اقدامات نژادپرستانه‌اش است.

محمود عباس در خصوص روابط با آمریکا گفت: ما به همکاری خود با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا جهت تقویت روابط دوجانبه ادامه می‌دهیم و ما همچنان منتظر اجرای تعهدات آن در خصوص حمایت از راهکار تشکیل دو کشوری و توافق‌های امضا شده هستیم.

وی ادامه داد، جامعه جهانی باید مسئولیت‌های خود را برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در مقابل قلدری اسرائیل برعهده بگیرد.

محمود عباس ضمن تاکید بر لزوم مقابله با معامله قرن، گفت: قدس شرقی تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و ما به حمایت خود از استقامت و پایداری ساکنان آن ادامه خواهیم داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اشاره به درخواست مجدد برای برگزاری کنفرانس صلح بین‌المللی و فراهم کردن مکانیسم حفاظت بین‌المللی براساس طرح صلح عربی، بر لزوم برگزاری نشست چهارجانبه بین‌المللی در سطح وزرا تاکید کرد.

وی در خصوص توافق اسلو اظهار داشت: توافق اسلو موقتی بوده و ما از طریق آن هیچ امتیازی که اصول ما را تحت تأثیر قرار دهد، نگرفتیم.

محمود عباس ضمن تاکید بر تصمیم مستقل ملی و پایبندی به اصول ملی خود، گفت، باید از نهادهای سازمان سازمان آزادی‌بخش فلسطین و فعال سازی آن به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین حفاظت کرد.

وی بر اهمیت حفظ دستاوردهای ملی فلسطین، تداوم تاسیس نهادهای دموکراتیک فلسطین، پایبندی به حاکمیت قانون و آزادی بیان، اجرا و به کارگیری استانداردهای شفافیت و بازخواست، مبارزه با فساد، تقویت مشارکت با جامعه مدنی و جامعه خصوصی، حمایت از ابداع و خلاقیت و توانمندسازی زنان و جوانان و تقویت دستگاه قضایی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد، مقابله با چالش‌ها مستلزم پایان فوری اختلاف و دودستگی داخلی در چارچوب پایبندی به قوانین مشروع بین‌المللی است.

محمود عباس تاکید کرد: ما به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و برگزاری فوری آن در شهر قدس هستیم و مرحله اول برگزاری انتخابات شهرداری‌ها را به پایان رساندیم و تلاش و فعالیت برای تکمیل مرحله دوم در موعد مقرر خود در حال انجام است.

در همین راستا، سلیم الزعنون، رئیس شورای ملی فلسطین خاطرنشان کرد: ما هرگز تداوم وضعیت کنونی و هرگونه جایگزینی که حقوق ملی فلسطین را تضییع کند، نمی‌پذیریم.

الزعنون تاکید کرد، تداوم اختلاف و دودستگی به وحدت ملی فلسطین آسیب می‌رساند.

سی و یکمین دور نشست شورای مرکزی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین عصر یکشنبه در سایه مخالفت گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد و دو روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha