• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400100805830
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر بحران و کاهش خطر و بلایای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

آماده نشدن ما برای مقابله با بلایای طبیعی، بسیار غیرطبیعی است

آماده نشدن ما برای مقابله با بلایای طبیعی، بسیار غیرطبیعی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر بحران و کاهش خطر و بلایای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان این‌که وقوع مخاطرات طبیعی است ولی آماده نشدن ما برای مقابله با بلایای طبیعی بسیار غیرطبیعی است، گفت: باید از گذشته عبرت بگیریم وآموخته‌های خود از گذشته را ثبت و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم و اجازه ندهیم مانعی برای مدیریت در حین وقوع بلایای طبیعی ایجاد شود.

بهروز محمد علیزاده در همایش « روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی»، با بیان این‌که هفته‌ی ایمنی فرصتی برای مرور گذشته، تجارب و تبدیل نقاط ضعف به قوت است، اظهار کرد: سال ۹۳ برای اولین بار نگاه تخصصی نسبت به برنامه مدیریت خطر در مدیریت بحران پیدا شد و براین اساس همواره با اعداد و رقم پیش رفتیم، از سال ۹۳ برنامه‌ها در تمامی واحدهای بهداشتی تحت معاونت بهداشت آغاز شد.

وی اد امه داد: مانورهای آموزشی، تمرین و آمادگی مکرر لازم است تا تیم واکنش سریع بتواند در بلایای طبیعی اقدامات لازم را به نحو احسن انجام دهند.

علیزاده با تاکید بر این‌که زمان آن فرا رسیده مدیریت‌های خود را علمی و تخصصی‌تر کنیم، گفت: مسئولان مربوطه در حین وقوع بلایای طبیعی باید با عملکرد تخصصی، علمی و حرفه‌ای برخورد کنند چرا که اگر با این موضوع، سنتی و احساسی برخورد شود قطعا با مشکل مدیریتی مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: حوزه معاونت بهداشت با همت مسئولان در زمینه‌ی بلایای طبیعی توانسته اقدامات خوبی انجام دهد اما این اقدامات در زمان بحران کافی نیست چرا که مقوله‌ی بحران پیچیده تر از این حرفاست و توان آموزش و آمادگی بسیار زیادی برای آن لازم است.

مدیر بحران و کاهش خطر و بلایای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی بیان کرد: مردم اولین افرادی هستند که می‌توانند در زمان بحران بلایای طبیعی با کسب آموزش‌های لازم، اقدامات اساسی انجام دهند و همچنین آموزش‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۰۰ واحد بهداشت و انجام و تدوین برنامه های راهبردی و کاربردی EUP در تمامی واحدها، گفت: در حال حاضر رویکردها در مدیریت بحران علمی شده و حتی کارگاه‌هایی در این خصوص برگزار شده است و این جای خوشحالی دارد که تمامی وظایف دستگاه‌ها مشخص می شود و هرکدام در زمان بحران از اصول مشخص تبعیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که وظیفه ی ما آموزش و ارتقای توان مردم جامعه است، گفت: آموزش‌های چهاردرصدی به مردم توسط بهداشت در سال 93 اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده و جمعیت تحت پوشش ارزیابی شده است.

علیزاده با اشاره به لزوم تامین و تجهیز وسایل مورد نیاز در حین وقوع بلایای طبیعی در شبکه‌های بهداشت، گفت: باید تمامی تجهیزات و امکانات در شبکه‌های بهداشت تامین شود تا پست های فرماندهی در زمان مناسب بتوانند در محل مستقر شده و تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha