• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400100805722
  • خبرنگار : 50452

دفاع امروز زنان کشور، دفاع از هویت دینی و ملی است

دفاع امروز زنان کشور، دفاع از هویت دینی و ملی است

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: دفاع امروز زنان، دفاع از هویت دینی و ملی زنان است و حفظ آن یکی از ضرورت‌هایی است که باید ویژه به آن اهتمام ورزید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی چهارشنبه ۸ دی‌ماه در آیین رونمایی از سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه اراده انسان کامل از اراده خداوند تأسی می‌گیرد، اظهار کرد: پیامبر اکرم اسلام (ص) محبت زیادی به زنان داشت که این محبت ناشی از محبت خداوند و نگاه ویژه او به زنان بوده است.

وی با بیان اینکه محبت پیامبر به جامعه زنان یک دستور الهی است، تصریح کرد: اراده الهی برمحبت زنان و توجه ویژه به آنان است‌ و این نشان دهنده این است که زنان از لحاظ خلقت تکوینی مورد توجه پروردگار عالم هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه موجودی که به دستور خدا مورد توجه پیامبر(ص) قرار دارد آیا ممکن است مراحل تکامل و رشد را نتواند طی نکند، خاطرنشان کرد: علما که نگاه‌های واقع بینانه‌تری به مسائل داشته‌اند در برخی از موارد زنان را بالاتر از مردان می‌دانند و در سیر و سلوک هم آن‌ها را برابر با مردان می‌پنداشتند.

شعبانی‌موثقی افزود: تکامل جامعه زنان در دفاع مقدس، مقاومتی بود که در این دوران داشتند و به تعبیر امام خمینی(ره)  اگر زنان نبودند انقلاب ما  پیروز نمی‌شد که این تنها یک شعار سیاسی نیست بلکه یک نگاه عرفانی واقعی است، امروز دوران دفاع مقدش گذشته است اما بانوان امروز هم نقش برجسته‌ و مهمی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه دفاع امروز زنان دفاع از هویت دینی و ملی زنان است، عنوان کرد: حفظ هویت دینی جامعه زنان یکی از ضرورت‌هایی است که زنان باید ویژه به آن اهتمام داشته باشند، نباید اجازه دهید دشمن یک هویت ساختگی را به بانوان کشور تزریق کند، او در صدد ایجاد بحران هویت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: آنچه امروز در فضای مجازی منعکس می‌شود همان چیزی است که تمدن غربی از زن می‌خواهد، هویت ملی و دینی زنان ایرانی مثال زدنی است، اجازه ندهیم هویت پوچ و خیالی که پشتوانه عقلی ندارد برای جامعه زنان امروز شکل بگیرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha