• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100805711
  • خبرنگار : 50093

آغاز مسابقات لیگ دسته یک والیبال بانوان با حضور ۵ تیم خراسانی

آغاز مسابقات لیگ دسته یک والیبال بانوان با حضور ۵ تیم خراسانی

ایسنا/خراسان رضوی لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور با حضور پنج نماینده از خراسان رضوی آغاز شد که سورن موفق شد در گروه خود به عنوان نخست دست یابد.

مهری جانداری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز مسابقات لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور اظهار کرد: مسابقات لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور از این هفته با حضور ۳۵ تیم آغاز شده و مرحله گروهی آن تا امروز ادامه داشت. خراسان رضوی در حالی با پنج تیم در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که در فصل گذشته جایگاه‌های اول و سومی دسته یک بانوان را از آن خود کرده بود.

وی افزود: تیم‌های سورن مشهد، اوج درگز، خیام بتن نیشابور، ستارگان درخشان و مهر سامان تربت‌ حیدریه نمایندگان خراسان رضوی هستند که در شهرهای شیراز، ارومیه، رامسر و مشهد به مصاف حریفان خود می‌روند. تیم سورن در گروه هفتم این دوره از مسابقات در مشهد میزبان تیم‌های نفت امیدیه، نمایندگان مازندران و مهاباد بود و موفق شد با غلبه بر رقبای خود به عنوان قهرمانی دست یابد. تیم‌های نفت امیدیه، نام‌آوران قائم شهر و استعداد درخشان مهاباد نیز به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

نایب‌ رییس بانوان هیات والیبال خراسان رضوی گفت: خیام بتن نیشابور و سورن مشهد تیم‌های خوبی هستند. امیدواریم اگر تا مرحله نهایی با یکدیگر برخورد نداشته باشند، در فینال شاهد یک مصاف تمام خراسانی باشیم.

جانداری در خصوص عدم حضور نماینده خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان با توجه به کسب ۲ سهمیه در رقابت‌های فصل گذشته دسته یک والیبال بانوان عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی که برای مالک تیم اشتادسازه به وجود آمد، این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داد. در حال حاضر اکثر بازیکنان آن در سورن بازی می‌کنند. دیگر نماینده مشهد نیز به دلیل عدم حمایت اسپانسر آن حاضر به شرکت در رقابت‌های لیگ برتر نشد.

وی در خصوص عدم حمایت هیات والیبال خراسان رضوی برای حضور یک تیم والیبال بانوان در رقابت‌های لیگ برتر کشور تصریح کرد: هزینه‌های تیم‌داری سرسام آور است و هیات والیبال استان نیز به دلیل نبود درآمدزایی توان حمایت از تیم‌های لیگ برتری را ندارد. هیات استان بابت اعزام یک تیم نوجوانان دختران به مسابقات کشوری ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده است. در حال حاضر سالن‌ها در اختیار تیم‌های استان قرار دارد و هیات‌ نمی‌تواند از سالن‌های خود درآمدزایی داشته باشد.

نایب‌ رییس بانوان هیات والیبال خراسان رضوی گفت: اسپانسرها معتقدند در ورزش بانوان دیده نمی‌شوند. شهرداری مشهد هم در حال حاضر پای کار آمده و حامی تیم سورن است اما حمایت‌های شهرداری در حدی نیست که بتوانیم در لیگ برتر تیم‌داری کنیم.

جانداری در خصوص وضعیت بازیکنان خراسانی بیان کرد: ۲ تا سه بازیکن خراسانی شاغل در لیگ برتر داریم اما اکثر بازیکنان به دلیل اشتغال و تحصیل ترجیح می‌دهند در دسته یک حضور داشته باشند تا از اشتغال و تحصیل خود فاصله نگیرند. خراسان رضوی استعداد و ظرفیت خوبی دارد. ۱۰ تا ۱۲ مربی و مدرس بین‌المللی داریم و به لحاظ داوری هم در کشور سرآمد هستیم. امیدوارم بتوانیم روزی به جایگاه واقعی خود دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha