• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400100805607
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:

باید فضا را برای پژوهشگران ایجاد کنیم

باید فضا را برای پژوهشگران ایجاد کنیم

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: ما به عنوان سازمان برنامه و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه پژوهش و فناوری، وظیفه داریم که فضا را برای پژوهشگران ایجاد کنیم تا قابلیت خود را ارائه دهند.

مهرداد نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران برپایی نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است که فناوران استان دستاوردهای خو را در آن به نمایش بگذارند و اگر در طول زمان از این نمایشگاه بازدید کرده باشیم و فعالیت‌ها را مستند کنیم، شاهد روند رو به رشدی هستیم. 

وی ادامه داد: امسال تجهیزاتی توسط فناوران و نخبگان ساخته شده که واقعا مایه مباهات است. تجهیزاتی را دیدیم که شاید قبلا هیچ وقت فکر نمی‌کردیم پژوهشگران بتوانند چنین کارهایی کنند. اما الان تجهیزات هایتک در زمینه مهندسی پزشکی ساخته شده است. در حوزه نفت و گاز نیز شاهد ساخت تجهیزاتی بودیم.   

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: پژوهشگران گلایه‌هایی داشتند که البته معضلات در حال رفع است. گلایه این بود که علی رغم توانمندی اما اعتماد به فناوران استان کم است. ما به عنوان سازمان برنامه و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه پژوهش و فناوری، وظیفه داریم که فضا را برای پژوهشگران ایجاد کنیم تا قابلیت خود را ارائه دهند و بین شرکت‌ها و آن‌ها پلی بزنیم تا بتوانند قابلیت خود را ارزیابی کنند و استانداردهای لازم شرکت‌ها را به سطحی برسانند که بتوانند تجهیزات تولید شده را عرضه کنند. 

نیکو ادامه داد: از دبیرخانه کارگروه پژوهش و فناوری خواستم که فهرستی از شرکت‌هایی که در مراکز رشد مستقر هستند، تهیه شود و ارتباط شرکت‌هایی که به تولید محصول رسیده‌اند را با شرکت‌های متقاضی برقرار کنیم و اگر خلایی در این زمینه وجود دارد، رفع کنیم تا فناوران تشویق شوند که در استان و در کشور بمانند. این محصول نظام آموزشی و پژوهشی ما است. 

وی در پایان گفت: تعداد زیادی از دانشجویان این محصولات را تولید کرده‌اند اگر این ها را تقویت کنیم، به نوعی در حال حمایت از پژوهش و فناوری در استان هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha