• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400100704825
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان سمنان اعلام کرد:

تشییع 6 شهید دفاع‌مقدس در سمنان/برپایی 2000 برنامه در روز مقاومت و سالگرد سردار سلیمانی

تشییع 6 شهید دفاع‌مقدس در سمنان/برپایی 2000 برنامه در روز مقاومت و سالگرد سردار سلیمانی

ایسنا/سمنان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از تشییع و خاکسپاری 6 شهید دوران دفاع مقدس همزمان با روز جهانی مقاومت در این استان خبر داد.

سرهنگ حسن سلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پنج تن از این شهدای والامقام ، از شهدای گمنام و یک شهید نیز از شهدای مفقودالاثر تازه تفحص شده ارتش جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدا 12 دی‌ماه برگزار می شود افزود: آیین استقبال از این شهدا در سمنان و در کوشک امام رضا(ع) برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا از 12 تا 15 دی‌ماه برای وداع به همه شهرستان های استان منتقل می شوند ادامه داد: آیین وداع مردمی با شهدا در همه شهرستان های هشتگانه استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه آیین روز جهانی مقاومت در 13 دی نیز با حضور پیکرهای مطهر برگزار می شود گفت: در این آیین سردار زارعی از همرزمان سردار سلیمانی به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی با بیان اینکه پیکرهای شهدای گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری می شوند اضافه کرد: پیکر یکی از شهدای گمنام که شهیدی 16 ساله است و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده در بیارجمند خاکسپاری می شود. همچنین  شهید والامقام دیگری که در عملیات بدر و در 17 سالگی به شهادت رسیده در محل لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش در شاهرود خاکسپاری خواهد شد.

سرهنگ سلامی از خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: این شهیدوالامقام در عملیات کربلای پنج و در 19 سالگی به شهادت نائل شده است.

وی از خاکسپاری یک شهید گمنام در گروه هوانیروز محرم خبر داد و اضافه کرد: این شهید که در 21 سالگی به درجه رفیع شهادت رسیده در عملیات والفجر 8 شربت شهادت نوشیده است. همچنین پیکر یکی از شهدای گمنام نیز که در 35 سالگی و در جزیره مجنون به شهادت رسیده در محل مرکز صداوسیما سمنان خاکسپاری می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه یکی از شهدا نیز شهیدی شناسایی شده از شهدای ارتش است افزود: این شهیدوالامقام از شهدای شهرستان شاهرود است و طی روزهای آتی خبر آن به خانواده این شهید اعلام و محل خاکسپاری وی نیز متعاقبا اعلام می شود.

تشییع 6 شهید دفاع‌مقدس در سمنان/برپایی 2000 برنامه در روز مقاومت و سالگرد سردار سلیمانی

سرهنگ سلامی با اشاره به برنامه های این استان در روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: 2000 عنوان برنامه به مناسبت در روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار دلها سردار حاج قاسم سلیمانی در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه عمده برنامه ها با محوریت جوانان و شهدای مدافع حرم برگزار می شود افزود: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، یادواره شهدا، شب شعر، شب خاطره، تجلیل از خانواده های شهدا، جشنواره شهادت قلم، ساخت 1000دقیقه برنامه تلویزیونی و رادیویی، کلاس درس معلم‌ها کلاس درس حاج قاسم، گلباران همه گلزارهای شهدا و شهدای گمنام و...از جمله برنامه های پیش بینی شده در استان است.

وی از نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس سطح استان خبر داد و با اشاره به تجلیل هر ساله از ایثارگران و رزمندگان استان گفت: امسال نیز برای تجلیل از 30 هزار رزمنده استان برنامه ریزی شده که این برنامه با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha