• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100704599
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ذخیره آبی نامناسب در سدهای استان اصفهان

ذخیره آبی نامناسب در سدهای استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سدهای استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و متوسط درازمدت همچنان کاهشی است.

احسان الله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۶۶ میلیون مترمکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۷۹ میلیون مترمکعب بود، ۷ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به متوسط درازمدت ۷۳ درصد کاهش داشته است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به آخرین وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ذخیره سد گلپایگان ۵.۱ میلیون مترمکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵.۵ میلیون مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش و نسبت به متوسط درازمدت که ذخیره این سد ۱۰.۷ درصد بود، ۵۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره سد قره قاچ سمیرم ۱۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۷ میلیون مترمکعب بود، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

امینی با بیان اینکه ذخیره سد حنا سمیرم نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶ میلیون مترمکعب است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹.۱ میلیون مترمکعب بود، ۳۴ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت که ۱۳ میلیون مترمکعب بود، ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی به وضعیت سد خمیران تیران و کرون نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ذخیره این سد ۱.۶ میلیون مترمکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ذخیره آن ۱.۸ میلیون مترمکعب بود، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین با اشاره به اینکه ذخیره سد باغکل خوانسار ۰.۹ میلیون مترمکعب است، گفت: ذخیره این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱.۸ درصد بود، ۴۹ درصد کاهش و نسبت به متوسط درازمدت که ۱.۲ میلیون مترمکعب بود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha