• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400100603890
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

میانگین خانه‌های مقاوم‌سازی شده زنجان ۵۲ درصد است

میانگین خانه‌های مقاوم‌سازی شده زنجان ۵۲ درصد است

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در سطح استان زنجان به طور میانگین ۵۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده که در شهرستان خدابنده این مهم ۶۲ درصد است.

صفی‌الله کرامتی پیش از ظهر امروز (۶ دی‌ماه) در مراسم برگزاری مانور زلزله که در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در آموزش به منظور پیشگیری از حوادث و ارائه خدمات امداد و نجات پیشتاز است، اظهار کرد: با توجه به تجربه زلزله بم ضروری است تا تمهیدات جدی را برای مقابله  با حوادث اعمال کنیم تا در صورت وقوع زلزله و سایر بلایای طبیعی شاهد کشته، مجروح شدن و بی‌سرپرست شدن هم‌وطنان و کودکان سرزمین‌مان نباشیم.

وی با یادآوری اینکه به همین منظور جمعیت هلال‌احمر در سطح استان زنجان با ایجاد تیم‌های امدادی، خانه‌های هلال و تشریک مساعی با سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به آموزش عموم مردم در تلاش است، متذکر شد: انتظار داریم همه مردم در این خصوص هلال‌احمر را یاری کنند و از آموزش‌های رایگان این مجموعه بهره‌مند شوند.

این‌ مسئول با توضیح این مطلب که نیاز است تا همه مردم برای مواقع اضطراری، نحوه امداد و نجات و روش صحیح پناه‌گیری را آموزش ببینند، یادآور شد: با بهره‌گیری از آموزش‌ها در مواقع ضروری با حفظ خونسردی می‌توان به حتم تصمیم‌گیری درست و منطقی اتخاذ کرد تا آسیب‌های کمتری متوجه ما شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با یادآوری اینکه در کنار این موضوع نیز مقام معظم رهبری و دولت تاکید زیادی بر مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی دارند، افزود: در همین راستا در سطح استان زنجان به طور میانگین ۵۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده که در شهرستان خدابنده این مهم ۶۲ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدام حداقل خسارت‌های جانی را در حوادث و زلزله‌ها شاهد نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: باید بافت فرسوده شهرها نیز با همراهی مردم بازسازی و نوسازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه پنجم دی‌ماه به نام «روز ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی» نام‌گذاری شده تا حساسیت موضوع برای مسئولان، سیاست‌گذاران، تصمیم‌گیران کشور و همه هم‌وطنان تبیین شود، تاکید کرد: بر همین اساس می‌توانیم مردم را به درجه‌ای از حساسیت و آمادگی در برابر حوادث و بلایا برسانیم تا آسیب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن کاهش یابد.

سید قاسم موسوی تصریح کرد: هر چه مسئولان و افراد تاثیرگذار و تصمیم‌ساز در کشور با عوارض حوادث مطلع شوند و در تصویب قوانین مرتبط و ضمانت اجرایی آن گام‌های موثری بردارند می‌توانیم از حوادثی که امکان پیشگیری دارد، پیشگیری و در برابر حوادث غیرقابل پیشگیری نیز خسارت‌های حداقلی را داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز تلاش گسترده‌ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی این سازمان است انجام می‌دهد، بیان‌ کرد: با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال، مدارس، مراکز آموزشی، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در استان همه آموزش‌ها در همه سطوح پایه و تخصصی برای متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان به دریافت این آموزش‌ها می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال و شعب هلال‌احمر استان از این آموزش‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند، ادامه داد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت https://khadem.ir از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با سالگرد زلزله بم به هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناه‌گیری و خروج اضطراری در همه خانه‌های هلال استان زنجان با حضور اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان برگزار شد بر ضرورت توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله تاکید کرد و افزود: زلزله عامل طبیعی است که وقوع آن مشخص نیست و سازه‌های غیراستاندارد و خانه‌های غیرمقاوم موجب کشته و مصدوم شدن هم‌وطنان می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه از ساخت و ساز در کنار گسل‌ها پیشگیری و این مهم مطابق با آیین‌نامه‌های مهندسی انجام شود، موجب کاهش قابل توجه خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha