• جمعه / ۳ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400100301730
  • خبرنگار : 50176

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

مطالبه‌گری در حوزه آب باید علمی، منسجم و در راستای افزایش آب قابل تنظیم لرستان باشد

مطالبه‌گری در حوزه آب باید علمی، منسجم و در راستای افزایش آب قابل تنظیم لرستان باشد

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه‌گری در حوزه آب باید علمی، منسجم و در راستای افزایش آب قابل تنظیم لرستان باشد.

مهرداد ویسکرمی در نشست تخصصی با موضوع آب لرستان که با حضور متخصصان، مدیران آب منطقه‌ای استان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالبه‌گری در حوزه آب لرستان بایستی به صورت علمی و منسجم باشد تا بتوانیم به نتایج مدنظر در جهت پیشرفت استان دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اینگونه آگاهی‌های امروزی در لرستان نسبت به مسائل آب استان، ۱۰ سال پیش وجود داشت و سطح مطالبه‌گری ما در ۱۰ سال پیش هم مثل امروز بود الان در استان لرستان، چند سد مهم داشتیم و کشاورزی استان دچار تغییرات مهمی شده بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس اظهار تأسف کرد از اینکه سد مهمی همچون سد گاوشمار (معشوره) فقط سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ویسکرمی اضافه کرد: در لرستان، بایستی آب قابل تنظیم به مقدار کافی برای توسعه استان داشته باشیم؛ همچون استان خوزستان که ۳۰ میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم دارد و به همین علت با قدرت مطالبه‌گری هم می‌کند. در صورتی که در استان ما درباره ۳۰ میلیون مترمکعب از سد ایوشان، چانه‌زنی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پس، موضوع این است که ما بایستی مطالبه‌گری خودمان را در جهت افزایش آب قابل تنظیم استان دنبال کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس اضافه کرد: ما الان، یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب برای استان داریم اما وقتی همین یک میلیارد مترمکعب را نتوانسته‌ایم به آب قابل تنظیم تبدیل کنیم طبیعی است که نمی‌توانیم با اثرگذاری بیشتری مطالبه‌گری کنیم.

ویسکرمی بیان کرد: دولت به ما قول داده است در زمینه ساخت سد گاوشمار، نهایت همیاری را داشته باشد و مطالبه ما احداث این سد مهم با ظرفیت بیشتر از یک میلیارد مترمکعب است؛ زیرا تعداد پنج شهرستان از لرستان به صورت مستقیم از مزایای ساخت این سد مهم بهره‌مند خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت بانک‌ها در ساخت سد گاوشمار باید از نوع مشارکت تضمین‌ّشده باشد؛ یعنی منجر به ساخت شد بشود نه اینکه پروژه به حال خودش رها بشود.

ویسکرمی اظهار کرد: مطالبه‌ام این است که قبل از شروع به ساخت سد گاوشمار، ابتدا نقشه دقیق پروژه و مقدار ظرفیت آب آن منتشر شود و بعد براساس آن نقشه، کار احداث سد انجام بشود که ما بتوانیم در بخش اختیارات نظارتی مجلس، نظارت‌های لازم را برای مطالبه‌ آب قابل تنظیم استان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha