• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400100201308
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مردم در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند

مردم در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند

ایسنا/گیلان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه مردم باید در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند، گفت: حضور مردم در عرصه اقتصاد می تواند گره از کار مشکلات اقتصادی و اشتغال بگشاید.

عزت الله اکبری تالارپشتی در یادواره شهدای مهندس استان گیلان، توجه و گرامیداشت مناسبت های مختلف انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نسل امروز و آینده باید نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی آگاه شوند و برگزاری یادواره های شهدا می تواند فرصت خوبی برای بازخوانی تاریخ ارزشمند انقلاب باشد.

وی با تاکید بر پیروی از سیره و منش شهدا، تصریح کرد: ذوب در ولایت بودن و خدمت صادقانه به مردم همیشه مورد سفارش شهدا بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان، گفت: وضعیت موجود کشور حاصل هشت سال ناکارآمدی برخی مسئولان است.

اکبری با بیان اینکه بسیج ابعاد وسیع و گسترده ای دارد، تصریح کرد: برخی ها سپاه و بسیج را فقط در این می بینند که در جایی سیل یا زلزله بیاید و بسیج وارد میدان شود، در حالی که این طور نیست و بسیج در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت های ارزشمندی دارد، اضافه کرد: با روحیه و تفکر بسیجی می توان کشور را اداره کرد و تفکر بسیجی گره گشای مشکلات کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند، گفت: وقتی حضور مردم در ۲۲ بهمن و یوم الله های مختلف یک سال کشور را بیمه می کند، یقین بدانید حضور مردم در عرصه اقتصاد هم می تواند گره از کار مشکلات اقتصادی و اشتغال بگشاید.

اکبری با تاکید بر به کارگیری ظرفیت های بالقوه و طلایی بسیج در بخش های مختلف، بیان کرد: اگر می بینید که امروز در بسیاری از بخش ها دچار مشکل هستیم نتیجه مدیریت بدون تفکر بسیجی و انقلابی بوده است.

وی با اشاره به دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در پیوستن به قرارداد شانگ های، اضافه کرد: بازار پیمان شانگهای می تواند ظرفیت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قلب سوری ها برای حاج قاسم می تپد، گفت: علیرغم قرابت اعتقادی، فرهنگی و سیاسی با سوریه متاسفانه صادرات ترکیه به سوریه از ایران بیشتر است.

اکبری با اشاره به چالش های موجود در حوزه صادرات، اضافه کرد: نتوانستیم بازار همسایگان را در اختیار بگیریم و این بزرگترین ضعف ما در حوزه اقتصاد است. در واقع بزرگترین دلیل چالش های اقتصادی امروز از روی ناکارآمدی مدیریتی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد تحریم ها داخلی است، گفت: عده ای از مسئولان برای اینکه ناکارآمدی خودشان را سرپوش بگذارند، مسئله تحریم ها را مطرح می کنند، در حالی که بزرگترین مسئله کشور ناکارآمدی و بی تدبیری است؛ نه تحریم.

اکبری در ادامه صحبت هایش با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گیلان در بخش های مختلف، تصریح کرد: گیلان به تنهایی می تواند کشور را اداره کند، اما ضعف مدیریتی باعث شده تا به جایگاه واقعی اش دست نیابد.

وی ادامه داد: استان گیلان دارای ظرفیت عظیم فرهنگی و اقتصادی و دارای منابع طبیعی و خدادادی فراوان است که گاها این ظرفیت ها مغفول می ماند.

نماینده مجلس یازدهم، وجود مدیریتی قوی در استان را ناجی مشکلات و نابه سامانی ها دانست و بیان کرد: کار استانداران فقط جلسه گذاشتن و بازدیدهای نمایشی نیست، بلکه باید برای تمام ظرفیت های استان برنامه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha