• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100201209
  • خبرنگار : 71475

دیدار وزیر خارجه ایتالیا با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق

دیدار وزیر خارجه ایتالیا با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق

رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا در بغداد درباره همکاری دوجانبه میان دو کشور برای رویارویی با چالش‌های مختلف گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در دیدار با لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا بر روابط مستحکم دو کشور و تلاش برای گسترش آن در زمینه‌های مختلف و نیز همکاری مشترک جهت رویارویی با چالش‌های مختلف به ویژه در خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و غیره تاکید کرد.

وی نقش ایتالیا را در حمایت از نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم ستود. صالح با اشاره به لزوم بکارگیری نهایت تلاش‌ها جهت از بین بردن بحران‌های منطقه و حمایت از روند گفتگو در حل و فصل اختلافات موجود و کاهش تنش‌ها گفت، سیاست متعادل عراق از برقراری ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کند. عراق امن و با ثبات و برخوردار از حاکمیت کامل عنصری اجتناب ناپذیر برای امنیت و ثبات کل منطقه است.   

همچنین نخست وزیر عراق و وزیر خارجه ایتالیا در دیدار مشترک روابط دوجانبه و گسترش آن در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و نبرد علیه تروریسم را مورد تاکید قرار دادند و درباره رشد روابط میان دو کشور در زمینه امنیتی رایزنی کردند.

الکاظمی به عمق روابط میان بغداد و رم و ضرورت همکاری مشترک هرچه بیشتر اشاره و بر اهمیت بهره گیری از تجربه ایتالیا در زمینه مبارزه با شبکه های فساد و جنایت‌های سازمان یافته تاکید کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه ایتالیا نیز بر حمایت کشورش از عراق و دولت آن تاکید و تلاش‌های بغداد را در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت ثبات داخلی و منطقه‌ای تحسین کرد.

وی گفت، ایتالیا برای تقویت روابط دوجانبه با عراق در زمینه های مختلف تلاش می‌کند.

دیدار وزیر خارجه ایتالیا با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha