• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100100484
  • خبرنگار : 71610

عراق غرامت کامل جنگ کویت را پرداخت کرد

عراق غرامت کامل جنگ کویت را پرداخت کرد

بانک مرکزی عراق از پرداخت کامل غرامت جنگ به کویت خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، بانک مرکزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور غرامت مالی ۵۲/۴ میلیارد دلاری مصوب سازمان ملل متحد به نفع کویت به دلیل جنگ خلیج فارس را به این کشور پرداخت کرده است.

در این بیانیه آمده است: آخرین قسط غرامت عراق به کویت که ۴۴ میلیون دلار بود به دولت کویت پرداخت شد.

بانک مرکزی عراق همچنین اعلام کرد: امید است که تکمیل پرداخت غرامت به ادغام مجدد سیستم بانکی عراق در سیستم بانکی جهانی کمک کند.

این غرامت برای خسارات ناشی از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ و در زمان رژیم بعث این کشور پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۳:۲۷

ایران هم گرفت؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۳:۳۸

خسارت جنگ ایران عراق فکر کنم به حدی باشه که اگه کل کشور عراق هم بدهند به ایران هنوز هم طلبکار میشیم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۳:۴۵

یک کشور کوچک بی مقدار عرضه اش از شما بیشتر هست ولی این همه خسارت به ایران زد نشستید نگاه می کنید ...چرا وزارت خارجه اقدام نمی کند از پول نفت عراق طلبتان را بگیرید ...چرا تعلل می کنید .....مماشات با هیچ دشمنی نکنید ... والسلام علی عبادالله الصالحین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۵

آفرین بسیار با نظر شما موافق هستم. اگه میخاست مثل شما ببخشه کویت که خیلی بیشتر از شما مستحق بخشیدن بدهی عراق بود چون هم یه کشور خیلی ثروتمنده و هم عربه. شما کاسه داغتر از آش شدید که حق مردم ایران را دارین شما میبخشین. اگه واقعا حکومت اسلامیه پس حق ما را از عراقیا بگیرین چون ما خودمون خیلی محتاج تر از اونها هستیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۵:۲۲

طلب ما بابت غرامت جنگ که هیچی ، فعلاً پول نفنی هم که از ما میبرند نمی دهند. (چون کشور برادر هست)

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۸:۳۵

عمو اینا خودشون انورین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۴:۲۸

شمام به زودی باید غرامت بدین ، غرامت سنگین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۴:۲۹

با سلام وقت بخیر بهتر است غرامت از کشور متجاوز نکرفتند زیرا هیچ اتفاقی برای قشر ضعیف نمی افتد فقط برخی از مسولین کشنه تر از مردم خودرا اشباع می کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۴:۵۴

مال ما رو چرا نمیدن؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۲۰:۲۶

قدرتهای بزرگ امر کردند ایران البته دولت ایران ساکت باشد.و باز سازی عراق به ایران رسبد .بنرهای سطح شهر که نوشتند سهم شما از با سازی اتبات چقدر است با شماره کارت.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۰۸:۰۱

سلام به خسارت دیدگان جانی چنگ به خصوص جان بازان عزیز

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۸:۳۰

چرا ایران غرامت اعلام‌شده دربند7 قطعنامه ۵۹۸ را از کشور عراق مطالبه نمی کند و با آن کشور مماشات دارد؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۰۲:۵۸

غنیمت ایران فعلا نیاز نیست که داده بشه چون برای اقازاده ها به امریکا و اروپا فرستاده میشه و قسمتیش هم خرج جاهایی میشه که سودی برای مردم نداره پس بهتره فعلا پرداختش نکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۱۱:۲۲

آقایونی که میاید اظهار نظر میکنید و فکر میکنید علامه دهر هستید و میگید چرا غرامت نگرفتو الو بل ، مسولین بهتر از شما میدونن و اینکه درسته غرامت نگرفت اما در تحریمها همیشه عراق بما کمک کرده و یارو یاور ما بوده وگرنه تا الان کمر کشور برای تحریمها میشکست. بعدم کشور مسول داره قرار نیست شما بیاید تصمیم بگیرید. تصمیم هر کشوری رو مسولینش میگیرن پس شما بهتره اظهار فضل نکنید و سیاستمدار نشید حالا واسه من!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۱۱:۱۲

این مسوولین نوکر ملت هستند نه ارباب. پس اینطوری صحبت نکن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۱۱:۴۹

پس غرامت ایران چی شد ؟ جوانان ایران به کشتن دادید و هزار میلیارد خسارت به تایید سازمان ملل به ایران خورد نتیجه چی شد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۱۲:۰۸

مردم بزرگ ایران این خبر واقعا وحشتناک است .! غرامت به کویت از پیش ثروتمند! عراق که قبل از کویت به ایران حمله کرده بود.! پس غرامت جنگی ایران چی شد.! مسئولین ما چیکار میکنند .، فقط خوش وبش و تعارف ! این ننگ را باید درتاریخ ایران نوشت.! کویت پولش را گرفت و تمام شد در حالیکه فقط ششماه باعراق در جنگ بود.! اما ایران بیچاره هشت سال آزگار ! بدبخت بودیم ، بدبخت تر شدیم .!!! ایسنای محترم شما پی گیر این موضوع از مسئولین مربوطه باشید.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۲ ۱۹:۱۰

سلام پس غرامت ما کشور ایران که هشت سال خون وکشور ما به خرابه کشیده شد حق ملت ایران به کجا میره امیدوارم رسیدگی کننده تشکر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۳ ۱۸:۰۴

ایسنای محترم ، بازهم نظربنده را راجع به گزارش فوق منعکس نکردی ؟! چرا؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۱۱:۵۰

وقتی به برادرای ارزشی کامنت چی بگی چرا چاپ نکردی چاپ میکنند که مثلا بگن ببین ما که چاپ کردیم! من و شما را بلانصبت الاغ فرض کرده اند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۱۲:۳۳

ایسنای محترم ممنون از اینکه نظرحقیر را عینا منعکس نمودید. موفق باشید. ان شاالله

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۱۸:۰۶

پس غرامت ایران بخاطر جنگ چی شد ؟ هزار میلیارددتایید سازمان ملل بود .ملت ایران کشور را به کی سپرده اند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۲۱:۲۵

فعلا اونقدر عراق کشور برادر و دوستی شده برا حکومت ایران، غرامت رو که به راحتی ازش میگذرند، کلی هم کمکهای بلاعوض و دوستانه نثارشان میکنند. یعنی برای اینهمه خسارت وارد شده به ایران و دسته گلهایی که در جنگ ازمان گرفته شد، به عراق دست مریزاد هم می گویند با حمایتهاشون.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۴

موضوع عراق پیچیده تر از اونه که بشه به این سادگی در مورد غرامت جنگ حرف زد عراق هنوز تحت اشغال هست و پایگاه های آمریکایی و اسراییلی در اونجا امنیت ما رو تهدید میکنه کردها به دنبال استقلال هستند و برای همین پای اسراییلی ها رو به اونجا باز کرده اند و دولت مردان دست نشانده آمریکا توان تصمیم گیری به نفع ملت عراق رو ندارن حتی در مورد پول فروش نفت عراق. از طرفی اکثریت شیعه عراق طرفدار ایران و مرجعیت مذهبی هستند ما برای خلاصی از شر پایگاه های آمریکایی در عراق نیاز به حمایت مردم عراق رو داریم و برای تضمین امنیت خودمون لازمه در اونجا حضور داشته باشیم. الان مطرح کردن گرفتن غرامت از این کشور (که براشون غیر ممکنه) نه تنها فایده ای نداره بلکه باعث از دست رفتن بقیه منافع ما میشه. در آینده و سر فرصت مناسب زمانی که دولت مقتدری که همسو با ما باشه روی کار بیاد و وضعیت اقتصادی اونها امکان پرداخت غرامت رو داشته باشه میتونیم این موضوع رو مطرح کنیم ضمنا پرداخت غرامت به کویت فقط برای بیشتر نابود کردن عراق انجام شده اون هم با فشار آمریکا و هیچ وقت آمریکا اجازه نمیداد که دلاری بابت غرامت به ایران داده بشه