• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100100097
  • خبرنگار : 71610

جلسه احتمالی دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات طی امروز

جلسه احتمالی دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات طی امروز

منابع خبری از برگزاری جلسه دادگاه فدرال عراق برای بررسی شکایات مطرح شده علیه نتایج انتخابات طی امروز (چهارشنبه) و احتمال تصویب نتایج انتخابات توسط این دادگاه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، العربی الجدید اعلام کرد که قرار است دادگاه عالی فدرال عراق امروز جلسه جدید خود برای بررسی شکایات مطرح شده علیه نتایج انتخابات پارلمانی دهم اکتبر این کشور را برگزار کند.

طبق این گزارش، این جلسه در بغداد در محدوده منطقه سبز که شامل مقر دولت، پارلمان و نمایندگی‌های دیپلماتیک مختلف غربی است، در میان انتظارات متناقض درباره حکم این دادگاه، برگزار خواهد شد.

منابع سیاسی و کمیساریای عالی انتخابات عراق در این باره به العربی الجدید گفتند که دادگاه فدرال طی چند روز گذشته با تعدادی از متخصصان در بخش فنی، علاوه بر مقامات کمیساریای انتخابات درباره شکایات مطرح شده مشورت کرده و به اظهارات آنها در این زمینه را شنیده است.

این منابع اعلام کردند: برخی از شکایات ارائه شده به دادگاه آن را متقاعد نکرده و برخی دیگر تا دیروز در دست بررسی بود.

منابع مذکور ادامه دادند: گزینه‌های پیش روی دادگاه فدرال رد شکایات و در نتیجه تصویب نتایج یا پذیرش جزئی آنها است و در این صورت بررسی و شمارش مجدد آرا در حوزه‌های انتخاباتی مشخص شده صورت می‌گیرد و یا اینکه دادگاه صدور حکم را مجدداً تا اطلاع ثانوی که خودش تعیین می‌کند به تعویق می‌اندازد.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض کرد و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق اراپه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha