• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400093023899
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

هیچ شهری از ابتلا و شیوع ویروس اُمیکرون در امان نیست

هیچ شهری از ابتلا و شیوع ویروس اُمیکرون در امان نیست

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با وجود اینکه وضعیت کرونایی شهرستان کم‌خطر است، ولی هیچ شهر و روستایی از ابتلا و شیوع کرونای اُمیکرون در امان نیست.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت کرونایی اردستان به رنگ آبی است و خوشبختانه در بعضی از روزها حتی بدون شناسایی موارد مثبت کرونا سپری می‌شود که از ابتدای شیوع این ویروس بی‌سابقه بوده است.

وی درباره آمار بالای بستری بیماران کرونایی، افزود: براساس سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی، بیمارانی که به هر علتی در بیمارستان بستری شده باشند ولی ممکن است دچار علائم کرونا مانند تب شوند جزو آمار موارد بستری کرونایی محسوب می‌شوند و به این علت آمار بستری بیماران کرونایی افزایشی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به شیوع ویروس اُمیکرون در کشور، تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند که با وجود اینکه وضعیت کرونایی شهرستان کم‌خطر است، ولی هیچ شهر و روستایی از ابتلا و شیوع کرونای امیکرون در امان نیست.

کرونای اُمیکرون افراد واکسن نزده را بیشتر تهدید می‌کند

ذبیحی خاطرنشان کرد: مردم به جای اینکه از ویروس اُمیکرون هراس داشته باشند، سریعاً نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، چون کرونای اُمیکرون بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که واکسن نزده‌اند و واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به این ویروس مؤثر است.

وی بر ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن به ویژه دریافت دوز سوم واکسن اعلام شده و رعایت شیوه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: از امروز همه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تاریخ نوبت دوم واکسن آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

پروتکل‌های بهداشتی کاهشی شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: هنوز ابلاغیه‌ای برای اجرای محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس به دلیل شیوع اُمیکرون دریافت نکردیم و همه صحبت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، شایعه است.

ذبیحی با بیان اینکه نباید نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌تفاوت باشیم، گفت: موضوع نگران کننده این است که به خواب زمستانی برویم. اینکه تصور کنیم چون ۷۰ تا ۸۰ درصد واکسیناسیون انجام شده پس ایمنی قطعی وجود دارد، فکر اشتباهی است. آمار فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن بسیار پایین آمده و این موضوع نگران‌کننده است. آنچه جلوی ابتلا به کرونا را می‌گیرد فقط استفاده از ماسک است و واکسن نیز شدت بیماری را کم می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح واکسیناسیون در شهرستان اردستان، گفت: خوشبختانه بیش از ۹۳ درصد مردم شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند و این شهرستان رتبه سوم واکسیناسیون را دارد، ولی همچنان تعداد قابل توجهی از شهروندان اصلاً واکسن کرونا نزدند که تعداد این افراد در شهر اردستان بیشتر است. البته بسیاری از روستاهای شهرستان نیز در طرح واکسیناسیون پوشش ۱۰۰ درصدی دارند.

شب یلدا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص دورهمی‌های شب یلدا گفت: در حال حاضر که شرایط آبی شده نمی‌توانیم بگوییم دور هم جمع نشوید و جشن شب یلدا نروید. شهروندان مهمانی‌ها را شلوغ نکنند و سعی کنند که جمعیت کمتر از ۱۰ نفر باشد. همه افرادی که در مهمانی حضور می‌یابند واکسن زده باشند، محیط از تهویه مناسبی برخوردار باشد و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha