• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400093023382
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با محوریت امامزاده سید صدرالدین ؛

هیئت صلح مردمی در اردبیل راه‌اندازی شد

هیئت صلح مردمی در اردبیل راه‌اندازی شد

ایسنا/اردبیل آیین افتتاح هیئت صلح مردمی استان اردبیل در قالب ستاد ملی صبر در امامزاده سید صدرالدین اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و هیئت امنای مساجد و امامزادگان در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضرورت توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی را به عنوان بیانیه مهم گام دوم انقلاب یادآور شد و اظهار کرد: در این زمینه باید صبر و در کنار آن صلح و سازش به معنای واقعی تقویت شود.


حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: ما باید با آموزش و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها را بیش از گذشته با مسایل و موضوعات مختلف آشنا کنیم و زمینه گسترش آموزه‌های دینی را به معنای واقعی فراهم سازیم.


وی گفت: در قالب ستاد ملی صبر 6 هدف و 9 وظیفه برای گروه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با یک حرکت تحول‌آفرین در این زمینه با محوریت مساجد و تقویت مؤلفه‌های دینی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی هیئت صلح مردمی اردبیل با محوریت امامزاده‌ها افزود: در مساجد و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه راه‌اندازی این هیئت می‌تواند زمینه و بستر تقویت فرهنگ صلح و سازش را رقم بزند.


در این مراسم رئیس شورای توسعه حل اختلاف استان اردبیل نیز به کم رنگ شدن مفاهیم ارزشی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نباید بگذاریم تا چنین فرهنگی از رنگ و رونق بیفتد چرا که امروز مؤلفه‌های اصلی در این زمینه می‌تواند نجات‌بخش باشد.


حجت‌الاسلام علوی به فعالیت گروه بخشایش با هدف جلب رضایت شاکیان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به همت این گروه از 18 فقره قتل عمد رضایت خانواده‌ها جلب و در سال جاری نیز 8 فقره صلح و سازش به همت این گروه شکل گرفته است.


در این مراسم برای صلح‌یاران افتخاری امامزاده‌ها و مساجد استان اردبیل حکم صلح‌یار اعطا شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha