سید حجت فتاحی ۲۹ آذر در جلسه شورای ترافیک اردبیل اظهار کرد: پلیس در سالهای گذشته اقدامات مؤثری را در اصلاح فرهنگ رانندگی انجام داده تا بخش عظیمی از رفتارها و اقدامات نامناسب رانندگان اصلاح و مناسبسازی شود.
وی ضرورت الگوبرداری از این اقدامات پلیس را در سایر حوزهها یادآور شد و تصریح کرد: نظیر این اقدام مؤثر و راهگشا بستن کمربند با هدف کاهش تلفات جادهای بوده که نتایج مثبتی را نیز در ارتقا ایمنی شهروندان و کاهش تصادفات و تلفات به همراه داشت.
رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در سالهای اخیر با این اقدامات مناسب فرهنگسازی ۲۸ هزار کشته جادهها و محورهای مواصلاتی در کشور به کمتر از ۱۶ هزار نفر کاهش یافته که قطعا در یک برنامه ۱۰ ساله میتوان به بهبود رفتارهای ترافیکی و رانندگی مردم کمک کرد.
فتاحی در مورد تعدد سرعتگیرها افزود: پلیس با راهاندازی سرعتگیرهای غیراستاندارد و متعدد در مناطق مختلف شهر مخالف است و ما بر این باوریم این سرعتگیرها باید شکل استاندارد به خود بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با رنگامیزی و استانداردسازی سرعتگیرها به راحتی میتوان تصادفات و تلفات را کاهش داده و یک جریان مناسب ایمنسازی را به راه انداخت.
فتاحی اضافه کرد: البته بهتر از احداث سرعتگیر، کمک به تقویت سیستم هوشمند کنترل ترافیک و حجم ورود و خروج خودرو به معابر و خیابانهاست که به راحتی میتوان در این زمینه تصمیمگیری کرد.
رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه ۷۰ درصد کشتههای تصادفات درون شهری را عابران پیاده تشکیل میدهند، بیان کرد: در کنار ایمنسازی و هوشمندسازی کنترل ترافیک، ضرورت دارد تا پلهای عابر پیاده آن هم به شکل مکانیزه راهاندازی شود.
انتهای پیام
نظرات