• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400092821688
  • خبرنگار : 50300

مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در سالی که گذشت

مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در سالی که گذشت

ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز به تشریح مهم‌ترین دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال پرداخت.

دکتر علیرضا کیاست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز امسال در جشنواره برترین‌های پژوهش و فناوری کشور موفقیت‌هایی به دست آورد و سه طرح ارتباط با صنعت دانشگاه بین طرح‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار گرفتند.

وی با اشاره به طرح‌های برگزیده کشوری، گفت:  این طرح‌ها عبارتند از تعیین و تامین زیست محیطی تالاب‌های خوزستان شامل شادگان، هورالعظیم و بامدژ مربوط به دکتر قمشی،  طرح جامع ساماندهی و اسکان روستاهای در حریم رودخانه و در معرض سیل ۹۸ استان خوزستان مربوط به دکتر فیروزی و طراحی و تدوین مدل تاب‌آوری و آسیب‌پذیری استان خوزستان در شرایط تحریم مربوط به دکتر سید امین منصوری.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برترین پایان‌نامه‌ها، بیان کرد: در حوزه پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، پایان‌نامه برتر تقاضامحور در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه مربوط به دانشجوی دکتری نیز به دانشگاه شهید چمران اهواز تعلق گرفت. این پایان‌نامه با عنوان توسعه مدل شبیه‌سازی و ساخت یک دستگاه آب شیرین‌کن هیبریدی اسمز معکوس ـ اسمز مستقیم ارائه شد و استاد راهنمای این پایان‌نامه دکتر علی حقیقی بوده است.

کیاست گفت: یکی از نشریات دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به عنوان نشریه برگزیده هفته پژوهش و فناوری کشور با عنوان  journal of applied and computational mechanics انتخاب شد. این نشریه مربوط به گروه مکانیک دانشگاه به سردبیری دکتر شاپور مرادی و مدیریت داخلی دکتر حمید محمد صدیقی است.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای سال جاری، گفت: از مهمترین موفقیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز و دستاوردهای آن می‌توانیم به موارد زیر در طول سال اشاره کنیم؛ ۱. قرار گرفتن دانشگاه بین ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام، ۲. قرار گرفتن نام دو نفر از پژوهشگران دانشگاه در لیست یک درصد پژوهشگران پراستناد بین‌المللی، ۳. چاپ قریب به یک هزار و ۲۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی که شامل بیش از ۶۵۰ مقاله در مجلات معتبر jcr و بیش از ۵۰۰ مقاله در مجلات ISC  بوده است، ۴. عقد بیش از ۵۰ قرارداد تحقیقاتی با صنایع استان خوزستان به مبلغ بیش از ۵۶ میلیارد تومان، ۵. تالیف و ترجمه و تدوین بیش از ۱۰۰ کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه، ۶. برگزاری ۱۲ همایش علمی ملی و بین‌المللی در دانشگاه شهید چمران اهواز، ۷. ارائه بیش از ۸۰۰ مقاله در همایش‌های معتبر داخلی و بین‌المللی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه و ۸. فروش خدمات و محصولات شرکت‌های مرکز رشد به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha