• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092720709
  • خبرنگار : 71496

حمله پلیس رژیم صهیونیستی به عکاس "آسوشیتدپرس" در قدس

حمله پلیس رژیم صهیونیستی به عکاس "آسوشیتدپرس" در قدس

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" از حمله بی‌دلیل پلیس رژیم صهیونیستی به عکاسش در قدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری اعلام کرد، عکاسی که در حال پوشش اعتراضاتی در شرق قدس برای این خبرگزاری بود، هدف حمله بی‌دلیل پلیس رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

آسوشیتدپرس در ادامه خشم خود را از خشونت اعمال شده علیه "محمود علیان"، عکاس خود در قدس ابراز داشت.

علیان در حال پوشش خبری تظاهرات هفتگی در محله شیخ جراح در قدس شرقی بود.

فلسطینی‌های ساکن این محله مدت‌ها است با اقدامات شهرک‌نشین‌ها  برای اخراجشان از محله مقابله می‌کنند.

طبق اظهارات علیان، تظاهرات روز جمعه به نسبت آرام بود و تنها زدوخوردهای جزئی میان پلیس مرزی رژیم صهیونیستی و تعدادی از معترضان شکل گرفتند.

این عکاس خبری آسوشیتدپرس گفت: پس از حدود ۱۵ دقیقه از اتمام تظاهرات، گروهی از نیروهای پلیس مرزی اسرائیل به من نزدیک شده و بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

یک ویدیو نیز نشان می‌دهد علیان کنار یک خودرو ایستاده که یک پلیس به او نزدیک می‌شود و او را از پشت می‌کشد و به زمین می‌اندازد سپس چند مشت به او می‌زند.

در یک ویدیوی دیگر نیز علیان در حال عکس‌برداری از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تعدادی خبرنگار است که در ادامه یک پلیس به او حمله‌ور می‌شود.

در ادامه این عکاس با صورت خون‌آلود به بیمارستانی در قدس منتقل شده و چند ساعت بعد با صورت کبود و با درد در ناحیه سر و پشت به منزل منتقل می‌شود.

پلیس مرزی رژیم صهیونیستی یک گروه شبه نظامی است که معمولا برای سرکوب آشوب‌ها و تنش‌ها اعزام می‌شوند، این نیروها معمولا با معترضان بی‌دفاع فلسطینی و خبرنگاران با خشونت برخورد می‌کنند.

لورن استون، سخنگوی آسوشیتدپرس اظهار کرد: ما از این حمله بی‌معنی و بی‌دلیل پلیس رژیم صهیونیستی به عکاس‌مان خشمگین هستیم، چنین خشونتی علیه خبرنگاران نفرت‌انگیز و غیرقابل پذیرش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha