• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400092720571

۷۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز زنان سرپرست خانوار هستند

۷۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز زنان سرپرست خانوار هستند

ایسنا/البرز مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: از ۲۹ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد البرز ۲۱ هزار خانواده شامل زنان سرپرست خانوار است که معادل جمعیت ۷۰ درصدی است؛ اگرچه آمار واقعی زنان سرپرست خانوار در جامعه بیشتر از این میزان است.

سمیه وادی خیل در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خدمات متنوعی که به این خانواده‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد:  در کنار مستمری، بسته‌های حمایتی، بسته‌های مشارکتی، تسهیلات خوداشتغالی با بهره چهار درصد، کمک  هزینه ازدواج و جهیزیه و طرح‌های مختلف اشتغالی برای هدایت این افراد به سمت درآمد پایدار صورت می‌گیرد.

وی  جلوگیری از بسیاری از پیامدهای ضعف معیشت زنان سرپرست خانوار را مهم عنوان کرد و گفت:  خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای نیز برای این افراد و فرزندانشان انجام می‌شود تا از لحاظ فرهنگی نیز به ارتقا آنها کمک شود. باید باور توانمندسازی را در خانواده‌ها رشد دهیم تا به مرور از کمیته امداد جدا شوند و تبدیل  به کارآفرین و فرد تاثیرگذار در جامعه بشوند که نمونه هایی از این دست هم داشته ایم.

به گفته وادی خیل  حدود ۸۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش خدمات تسهیل مشاوره ای دریافت می کنند و حدود ۶۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته هستند که در بین آنها افراد نخبه در دانشگاه های عالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا  صاحب مقاله و تالیفات هستند.

وی افزود: در واقع نیم نگاهی به این موضوع داریم که از طریق فرزندان این خانواده ها فقر به صورت نسلی را در این خانواده ها از بین ببریم و عزت نفس آن ها را ارتقا دهیم.

مشاور بانوان کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه بخش زیادی از خدمات از طریق مشارکت‌های مردمی یعنی خیرین ونیکوکاران تامین می‌شود، اظهار کرد: اکنون نزدیک ۳۵۰ مرکز نیکوکاری در کنار کمیته امداد به نیازمندان کمک می کنند. مراکز نیکوکاری زیادی  داریم که در بحث زنان جایشان خالی است. ظرفیت‌های خیر و احسان در جامعه بسیار بالاست و نیاز است تا خیریه های متعدد که در زمینه زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند با یکدیگر همسو شوند و از ظرفیت های مختلف برای رفع نیازها استفاده کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بانوان فعال و اثر بخش جامعه و ارگان‌ها در این زمینه به کمیته امداد بپیوندند و کمیته امداد آمادگی همگرایی با خیرین را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha