• جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400092620293
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف‌آبادی:

تنظیم بازار و قیمت‌ها از مهم‌ترین وظایف حکومت است

تنظیم بازار و قیمت‌ها از مهم‌ترین وظایف حکومت است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تنظیم قیمت‌ها و بازار از مهمترین وظایف حکومت‌ها در سراسر دنیاست، لذا امید است دولت در تنظیم بودجه سال آینده  موفق عمل شود و از آسیب تورم کاسته شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه۲۶ آذرماه در خطبه های نماز جمعه اراک اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر تعادلی میان درآمد و هزینه‌های کشور نیست، اما با تلاش و مجاهدت می‌توان تعادل لازم را ایجاد کرد و با تولید بیشتر و کم‌کردن هزینه‌ها از میزان تورم کاست.

وی با اشاره به روز ۲۷ آذرماه روز وحدت میان حوزه و دانشگاه‌ افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دو سرمایه بزرگ کشور هستند و باید بدون تناقض و در یک راستا جهت تحقق اهداف انقلاب و توسعه کشور در تمامی‌حوزه‌ها مجاهدت کرده و هوشیارانه به سمت پیشرفت جامعه حرکت کنند.

دری نجف آبادی ادامه داد: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار و نیروی انسانی بسیار خوبی در تمامی عرصه‌هاست، اما کشور امروز نیازمند نیروی مهارت محور و توسعه مهارت است، لذا دانشگاه‌ها نیز باید با ایجاد تحول در آموزش، نیروی انسانی متخصص تربیت کنند.

وی تاکید کرد: استان‌مرکزی دارای صنایع بزرگی نظیر ماشین‌سازی، واگن پارس و صنایع دیگری است که با بکارگیری نخبه‌های ماهر و بکارگیری استراتژی صنعتی می‌تواند در عرصه‌های جهانی به ارائه خدمات به‌نام و بزرگی بپردازد.

وی افزود: با توجه به توانمندی استان مرکزی در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها اعم از کشاورزی، فقه، صنعت و راه‌ و ترابری، این استان می‌تواند با بکارگیری افراد صاحب مهارت و عالم جهت تحقق اهداف وسیع و کسب نام و شهرت در عرصه‌جهانی گام بردارد.

وی با بیان اینکه تقوا بهترین راهنمای انسان هاست و باید ستون تقوا را حفظ کرد، گفت: مسائل اقتصادی جزو موارد الزامی برای حیات جامعه است. فرهنگ، وحدت اجتماعی، رهبری جامعه، تشکیلات نظامی و انتظامی، قدرت دیپلماسی و مسائل اقتصادی مولفه های قدرت هر ملت هستند. امروزه در دنیا رقابت اقتصادی بسیار مورد توجه ملت‌ها و حکومت‌های کشورهاست.

دری نجف آبادی با بیان اینکه تجارت باعث رشد عقل خواهد شد، تاکید کرد: هر ملتی که سخت‌کوش و کم هزینه باشد می‌تواند قله‌های موفقیت را فتح کند. موفقیت کشور در گرو بکارگیری نیروی‌ ماهر و ارتقاء دانش‌ در تمامی زمینه‌های علمی است.

وی با اشاره به محصولات کشاورزی صادر شده و برگشت خورده گفت: در صادرات باید استانداردهای کشورهای دیگر و آبروی کشورمان را در نظر گرفته و با برنامه‌ریزی و نظارت و رعایت استانداردها در صادرات موفق عمل کنیم.

دری نجف آبادی افزود: مصرف بی‌اندازه کودهای شیمیایی و سموم در کشاورزی موجب افت کیفیت مواد غذایی خواهد بود، لذا با جلوگیری از آن و نظارت بر بهداشت و رعایت‌ استانداردها می‌توانیم از تولید موادغذایی بی‌کیفیت جلوگیری کنیم.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ایران بمت اتم نه ساخته و نه می‌خواهد بسازد، امروز کشور از انرژی هسته‌ای تنها جهت بکارگیری در رشته‌های علمی مختلف استفاده خواهد کرد. بنابراین اسرائیل نباید به بدگمانی کشورهای اروپایی دامن بزند.

وی با تاکید بر عملکرد شفاف کشور در حوزه انرژی هسته‌ای ادامه داد: به‌رسمیت شناختن حقوق مردم و ملت ایران در مذاکرات توسط غربی‌ها و عدم بخل‌ورزیدن در ارائه حقوق مردم نظیر برخورداری از کالاهای اساسی و کالاهای پزشکی مسئله‌ای قابل توجه و الزامی‌ است.

وی ضمن تقدیر از نیروهای راهداری و حمل و نقل به مناسبت هفته راهداری و همچنین تسلیت ایام فاطمیه در ادامه خاطر نشان ‌کرد: واحدهای محدود و واحدهای بزرگ و تمامی مردم حاشیه تالاب میقان مراقب آنفولانزای حاد پرندگان باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.، مچنین از وزارت بهداشت و مسئولین مربوطه خواستار تامین داروهای مورد نیاز و ضروری مردم هستم.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha