• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400092519826
  • خبرنگار : 50212

سرپرست فرمانداری:

زیرساخت‌های شهری جوابگوی رشد جمعیتی ساوه نیست

زیرساخت‌های شهری جوابگوی رشد جمعیتی ساوه نیست

ایسنا/مرکزی سرپرست فرمانداری ساوه گفت: زیرساخت‌های این شهر با میزان جمعیت موجود متناسب نیست و جوابگوی رشد جمعیتی این شهرستان نخواهد بود.

مهدی الیاسی پنجشنبه ۲۵ آذرماه در آئین تکریم و معارفه شهردار ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در نظام تحولات اداری، سه عنصر کارآمدی، جهادی بودن و فسادستیزی است که با تقویت این سه مولفه در فضای اداری شهرداری می‌توان زمینه تعالی و توسعه شهر را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه با اتکا به سه عنصر کارآمدی، جهادی بودن و فسادستیزی می‌توان منابع و امکانات را بطور متوازن در شهر توزیع کرد، افزود: مهاجرپذیر بودن ساوه به دلیل برخورداری از مزیت صنعتی و کشاورزی می‌طلبد تا برای تامین زیرساخت‌های شهری که با افزایش چشمگیر جمعیتی مواجه است برنامه‌ریزی کرد چرا که زیرساخت‌های فعلی ساوه جوابگوی جمعیت نیست.

الیاسی با تاکید بر اینکه شهرداری یکی از ارکان مهم در تامین و تقویت زیرساخت‌ها در محدوده خدمات شهری است، گفت: ترافیک سنگین شهر و ناکافی بودن زیرساخت‌ها، تردد وسایط نقلیه را در برخی از ساعات با کندی مواجه کرده است که باید با کار جهادی و برنامه ریزی قدم های موثری در تقویت زیرساخت‌ها برداشت.

وی در ادامه کار جهادی، قانونمداری، فسادستیزی و چابک سازی شهرداری را مطالبه شهروندان از شهردار جدید بیان کرد و افزود: شورای اسلامی شهر نیز باید در کنار همگرایی و حمایت از شهردار جدید، موضوع نظارت بر رفتار و عملکرد شهردار را سرلوحه اقدامات خویش قرار دهند.

سرپرست فرمانداری ساوه تصریح کرد: در سیاست‌های دولت انقلابی بر حضور میدانی مسئولان در بین مردم و تلاش برای حل مشکلات با کار جهادی تاکید شده است و مدیران باید برای عملیاتی کردن وظایف خود تلاش مضاعف کنند تا فضای رضایتمندی مردم فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز با اشاره به اینکه انتخاب شهردار مهمترین وظیفه شورای شهر است، گفت: شورای ششم رزومه نزدیک به ۸۰ گزینه را برای تصدی سمت شهردار ساوه بررسی کرد و نهایتا ۱۶ گزینه برای ارائه دیدگاه و نظرات دعوت شدند و سرانجام منجر به انتخاب امیر یوسفیان با سابقه شهرداری در کلان شهرهای همدان و زنجان شد.

احمد حاج امینی افزود: علت طولانی شدن معرفی شهردار جدید ساوه یک انتخاب ناموفق از میان گزینه‌های نهایی بود اما در عین حال شورا در زمان بندی مشخص و مهلت مقرر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد.

وی خواستار تعامل سازنده ادارات شهرستان با مجموعه مدیریت شهری برای توسعه شهر شد و افزود: شورای شهر از شهردار جدید حمایت قاطع خواهد کرد و نتیجه این تعامل و حمایت را شهروندان خواهند دید.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه خواستار  تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۵ استان در شهر ساوه شد که منجر به تسریع در خدمت رسانی به مردم می‌شود و از تردد شهروندان به مرکز استان و طولانی شدن  رسیدگی به موضوعات مطرح شده در این کمیسیون جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع پسماند یکی از معضلات شهرداری و کمبود نیرو چالش جدی پیش روی سازمان مدیریت پسماند است، افزود: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در سازمان پسماند ناگزیر به جذب اتباع افغان هستیم که امیدواریم سازوکار لازم برای جذب افاغنه از مسیر قانونی صورت گیرد. همچنین صدور انشعابات غیر دائم معضل دیگری  پیش روی مجموعه مدیریت شهری است که امیدواریم این مشکل هم با تدابیر لازم برطرف شود.

حاج امینی افزود: موضوع اراضی ملی باید تعیین تکلیف شود و محدوده اراضی ملی با تابلو یا محصور کردن مشخص شود چرا که مردم به دلیل ناآگاهی  اقدام به خرید زمین از اراضی ملی می‌کنند و پس از اقدام به ساخت متوجه می‌شوند که زمین ملی است و امکان ساخت و ساز وجود ندارد.

شهردار جدید ساوه نیز گفت: مشارکت در احقاق حقوق شهروندی با حمایت، معاضدت و همکاری مسئولان میسور خواهد شد.

امیر یوسفیان با تاکید بر اینکه با کار جهادی و شبانه روزی خستگی را خسته خواهم کرد، افزود: حمایت کنید تا شهر ساوه در شأن شهروندان ساوجی ساخته شود و بتوانیم حلاوت شهری آباد را به کام شهروندان بچشانیم.

در این آئین از زحمات "سیدمهدی حسینی" شهردار پیشین ساوه و "مجید اصدق" سرپرست چهارماهه شهرداری ساوه با اهدای لوح تقدیر تجلیل و " امیررضا یوسفیان" با حکم صادره از سوی وزیر کشور  به عنوان شهردار جدید ساوه در دوره ششم مدیریت شهری معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha