• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400092419411
  • منبع : نمایندگی گیلان

حل ترافیک خیابان های سنتی رشت نیازمند راهکارهای علمی

حل ترافیک خیابان های سنتی رشت نیازمند راهکارهای علمی

ایسنا/گیلان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: بخش قابل توجهی از خیابان های رشت سنتی هستند و برای حل ترافیک در آنها باید به دنبال راهکار علمی باشیم.

 مسعود عباس نژاد امروز در کنفرانس خبری اولین همایش ملی حمل و نقل و ترافیک شهری در رشت با اشاره به اینکه وجود ترافیک های سنگین در خیابان های شهر مردم رشت را رنج می دهد، اظهار کرد: راهکار حل این مشکل آن است که طرح هایی در شهر انجام شود که پشتوانه علمی داشته باشد.

وی افزود: حل ترافیک شهر رشت یکی از شعارهای مهم در زمان تبلیغات انتخاباتی بود و می خواهیم برای تحقق این امر از ظرفیت نخبگان استان بهره بگیریم.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: هر گاه راهکارهای علمی را نادیده بگیریم شاهد هدر رفت هزینه هایی خواهیم بود که از جیب مردم خرج شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پایان نامه‌های قوی که در حوزه کنترل و کاهش ترافیک رشت وجود دارد، اضافه کرد: این پایان‌نامه‌ها در کتابخانه‌ها خاک می خورد و از این ظرفیت ها تاکنون برای حل مشکل ترافیک شهری رشت استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: وجود سرعت گیرهای فراوان در رشت بی معنی است در حالیکه در بسیاری از شهرهای کشور سرعت گیرها جمع آوری شده است.

عباس نژاد افزود: بخش قبل توجهی از خیابان های رشت سنتی است و برای حل ترافیک این خیابان ها ضروری است مدیریت شهری به راهکاهای علمی توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: برای پیدا کردن راهکاری علمی  برای حل ترافیک شهر فردا همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک در رشت برگزار می شود و  محورهای این همایش شامل، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل همگانی و غیر موتوری، زیر ساخت و تاسیسات شهری، حمل و نقل و توسعه پایدار، ایمنی و مهندسی ترافیک، برنامه ریزی حمل و نقل، اقتصاد حمل و نقل و طراحی شهری هستند.

عباس نژاد با بیان اینکه مقالاتی با این محوریت از رشت و استان گیلان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، گفت: همچنین از استان‌های گلستان، مرکزی، تهران و اصفهان نیز آثاری به این دبیرخانه ارسال شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha