• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092419340

مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد:

پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد درصدد همکاری با نهادهای تاثیرگذار استان است

پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد درصدد همکاری با نهادهای تاثیرگذار استان است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد برای نیل به اهداف خود دنبال همکاری با آستان قدس رضوی و صنایع شناخته شده در استان است و در این مسیر قدم‌های اولیه هم برداشته شده است. 

مهدی پناهی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه فردوسی مشهد که در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق زیست‌بوم دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک دانشگاه کارآفرین که در دومین برنامه راهبردی خود، ارتقای اثرگذاری اجتماعی را در چشم‌انداز و اهداف اصلی خود قرار داده، موافقت ایجاد پارک علم و فناوری در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۰ از وزارت علوم اخذ شد.

وی در رابطه با فعالیت‌هایی که در چند ماه گذشته جهت تاسیس و راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده، عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت اساس‌نامه، چارت سازمانی و دستورالعمل کمیسیون دائمی هیات امنای این پارک در پانزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه در ۱۲ مرداد ماه به تصویب رسید. احکام اعضای شورای پارک علم و فناوری دانشگاه که همگی از برجستگان و صاحب‌ان نظر حوزه فناوری در سطح دانشگاه و استان خراسان رضوی هستند، توسط ریاست دانشگاه فردوسی مشهد صادر شده و نخستین جلسه این شورا نیز با حضور همین اعضا تشکیل شد. 

مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: با تاسیس این پارک حدود ۸.۲ هکتار از اراضی جنوبی پردیس دانشگاه در مجاورت بلوار پیروزی و سه هکتار از اراضی ایستگاه دامپروری دانشگاه به پارک علم و فناوری آن اختصاص پیدا کرده است. به جهت اینکه ساخت و ساز در این اراضی زمان‌بر خواهد بود و تصمیم مجموعه پارک نیز آغاز سریع‌تر فعالیت‌های مربوط به آن بود، خوشبختانه در ۱۶ آبان اتفاق مهمی در همین راستا رخ داد مبنی بر اینکه با مساعدت رئیس دانشگاه سوله‌های چاپخانه دانشگاه در بلوار کوثر که ابتدای ناحیه فناوری مشهد محسوب می‌شود، جهت اجرای کارگاه‌های خدمات فناوری به این پارک اختصاص پیدا کرد. همچنین به زودی ستاد پارک علم و فناوری دانشگاه هم در سازمان مرکزی استقرار پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که طی چند ماه اخیر انجام شد، این بود که در راستای هم‌افزایی و تقویت اکوسیستم فناوری استان با مشورت صاحب‌نظران داخلی و خارجی جلسات بسیاری با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی برگزار شد تا به یک روند تعاملی و پایدار دست پیدا کنیم. خوشبختانه به توافق اولیه رسیده‌ایم و در تلاش هستیم که جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم. هر ۲ پارک به همکاری و هم‌افزایی مصمم هستیم و امیدواریم بتوانیم از زیرساخت‌های یکدیگر به خوبی استفاده کنیم.

پناهی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه و لزوم آماده‌سازی آن عنوان کرد: زیرساخت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه به خصوص در بر پایی کارگاه‌های خدمات فناوری نیازمند به‌ روزترین تجهیزات فنی و مهندسی است. این پارک باید درخور نام شهر مشهد و دانشگاه پرآوازه فردوسی مجهز شود.

مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با تکیه بر بزرگترین سرمایه دانشگاه فردوسی یعنی نیروی انسانی نخبه و کارآمد آن به زودی زیرساخت‌های مورد نیاز آن برای خلق فناوری‌های نوین تکمیل خواهد شد. قطعا ایجاد این زیرساخت‌ها مثل زیرساخت‌های تجهیزاتی، حقوقی، مشاوره‌ای و بازرگانی که در حال آماده‌سازی آن نیز هستیم، در راستای تکمیل دانش‌ پژوهشگران دانشگاه با استفاده از تجهیزات های‌تک مورد نیاز صنعت برای تولید محصولات قابل عرضه در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha