• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400092419074
  • خبرنگار : 50130

رییس دانشگاه کردستان:

پژوهش کیفی و با اصالت دارای ارزش است

پژوهش کیفی و با اصالت دارای ارزش است

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌های انجام شده باارزش هستند، گفت: مادامی که پژوهشی کیفیت و اصالت داشته باشد، باارزش است چه پژوهش بنیادی بوده و منجر به چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده باشد و چه پژوهش کاربردی بوده و مشکلی را رفع کرده باشد.

دکتر رحمت صادقی امروز (چهارشنبه۲۴آذر) در همایشی که به مناسبت تجلیل از پژوهشگران دانشگاه برگزارشد،اظهارکرد:انجام پژوهش در سال‌های اخیر بسیار سخت و دشوار بود اما پژوهشگران دانشگاه از راه خود بازنگشته و همچون گذشته به فعالیت‌های علمی خود ادامه داده‌اند.

وی کمبود تجهیزات و افزایش تورم را از مشکلات موجود دانست و افزود: متاسفانه در همه کشور چنان که شایسته است به پژوهش اهمیت داده نشده و کمتر از نیم درصد درآمد ناخالص ملی به این حوزه اختصاص داده می‌شود در حالیکه این میزان باید سه الی چهاردرصد باشد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: نیم درصد تخصیص داده شده هم در بین دستگاه‌های اجرایی پراکنده شده و کمتر از یک چهارم آن در داخل دانشگاه هزینه می‌شود و بقیه آن به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود.

وی تاکید کرد: شرایط موجود کار را برای پژوهشگران سخت کرده و این وضعیت شایسته پژوهشگران دانشگاه نیست و امیدواریم بتوانیم سیستمی طراحی کنیم تا محدودیتی برای انجام پژوهش نداشته باشیم.

صادقی در رابطه با جایگاه دانشگاه کردستان نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته در این روز اعلام کردیم برای اینکه دانشگاه کردستان جزء 20 دانشگاه برتر ISC باشد، هدفگذاری کرده‌ایم و خوشبختانه در رتبه‌بندی اخیر دانشگاه کردستان در جایگاه 11 تا 20 قرار گرفته است و به هدف تعیین شده دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی های خارجی هم جایگاه خوبی دارد، تصریح کرد: دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز رتبه 800-601 را کسب کرده، در رتبه بندی‌های شانگهای، USNEWS، برای نخستین بار شرکت کرده و جایگاه‎های خوبی را بدست آورده است.

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌های انجام شده باارزش هستند، یادآور شد: مادامی که پژوهشی کیفیت و اصالت داشته باشد، باارزش است چه پژوهش بنیادی بوده و منجر به چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده باشد و چه پژوهش کاربردی بوده و مشکلی را رفع کرده باشد.

در ادامه دکتر حسن بیورانی سخنرانی خود را با عنوان "گروه‌های کوچک پژوهشی-آموزشی" ارائه و به مزایای تشکیل این نوع گروه‌ها و نتایج آن پرداخت.

همچنین در ادامه دکتر کیومرث کرمی گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه ارائه داد.

در پایان مراسم از پژوهشگران دانشگاه کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha