امیر عطائی نیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۸۵ شاهد ورود ون به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج بودیم و در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه از این خودروها در سطح شهر کرج فعال است.
وی بیان اینکه تمام ونهای موجود در کرج فرسوده شده، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال از عمر این ونها میگذرد، این بخش از ناوگان تاکسیرانی نیاز به نوسازی دارد.
این مسئول با اشاره به مشکل موجود در مسیر نوسازی ونها توضیح داد: یک برههای شرکتهای خودروسازی سایپا و ایرانخودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمیشود و همین مسیر نوسازی این خودروها را دشوار کرده است.
وی با اشاره به اینکه به جز ونها، ۵۰ درصد تاکسیهای کرج هم فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند، گفت: حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در کرج فعال است که ۶۵۰۰ مورد از آنها نیاز به نوسازی دارند.
وی توضیح داد: هر چند کرایه تاکسی در کرج در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای کشور بالاتر است ولی با توجه به تورم و در شرایط اقتصادی موجود، باید حمایتهایی در قالب یارانه لاستیک، روغن ، باطری دولتی و ... به این قشر تعلق بگیرد تا آنها با انگیزه به کار خود ادامه دهند.
معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه تاکسیداران مساله بیمه است، توضیح داد: بدون شک تا زمانی که که تاکسیدار امنیت روانی نداشته باشد، نمیتواند خدمات با کیفیتی به مسافران ارائه کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۶۰۰ راننده تاکسی در کرج تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند و مابقی به بدلیل مشکل پیش آمده بیمه نیستند.
انتهای پیام
نظرات