• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092418614
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صمت اردستان:

۶۰ درصد مردم توان خرید متوسطِ نیازهای خود را ندارند

۶۰ درصد مردم توان خرید متوسطِ نیازهای خود را ندارند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: حدود ۶۰ درصد از مردم اردستان توان خرید متوسط نیازهای خود را هم ندارند و با توجه به وضعیتی که مشاهده می‌شود، شرایط اقتصادی جامعه درد مشترک مردم و اصناف است.

رضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش همکاران ما در اتحادیه‌های صنفی حدود ۹۵ درصد از اصناف شهرستان اردستان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: حدود ۳۷۰۰ نفر عضو اتحادیه‌های صنفی و واحدهای کارگاهی اداره صنعت معدن و تجارت هستند که کمتر از ۱۰۰ نفر از آنها به دلیل بیماری‌های خاصی که داشتند و یا دستور پزشک نتوانستند واکسن کرونا بزنند.

۶۵ درصد از اصناف شهرستان در رکود بازار به سر می‌برند

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با اشاره به وضعیت بازار شب یلدا گفت: گشت‌های مشترک اداره صمت به همراه تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های صنفی شروع شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به اصناف تأکید کردیم که همه اجناس باید نرخ آن مشخص باشد و فاکتور خرید در مغازه‌ها وجود داشته باشد.

باقری با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای برای وارد کردن میوه و نیازهای شب یلدا به شهرستان به دلیل حمایت از اصناف منطقه نداریم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که در جامعه وجود دارد حدود ۶۵ درصد از اصناف شهرستان در رکودی بازار به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بیشتر تلاش می‌کنند کالاهای اساسی خود را خریداری کنند و در وضعیت کنونی کمتر سراغ برخی اجناس درجه ۲ و ۳ نیاز خانواده می‌روند.

کمبودی در بازار نداریم

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با اشاره به گلایه مردم نسبت به گرانی برخی از کالاها مانند میوه و گوشت و کمبود کالاهای اساسی، گفت: شاید برخی از اصناف بعضی از کالاها را به قیمت نامتعارف به مردم عرضه کنند که در صورت دریافت گزارش با آنها برخورد می‌شود، ولی تا کنون کمبودی در بازار مشاهده نکردیم؛ همه کالاها به میزان مورد نیاز برای عرضه وجود دارد و تنها گلایه مردم از قیمت‌های افسار گسیخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha