• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400092116259
  • خبرنگار : 30054

GPS چیست؟

 GPS چیست؟

سیستم موقعیت یابی جهانی(GPS)؛ یک سیستم ناوبری ماهواره ای است که حداقل ۲۴ ماهواره را تشکیل می دهد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایرانیان رهیاب، GPS در هر شرایط آب و هوایی، در هر نقطه از جهان، ۲۴ ساعته در روز، بدون هزینه اشتراک و به صورت رایگان کار می کند. وزارت دفاع ایالات متحده ابتدا ماهواره ها را برای استفاده نظامی در مدار زمین قرار دادند، اما در دهه ۱۹۸۰ آنها را برای استفاده غیر نظامیان در دسترس قرار دادند.

سیستم‌های جی‌پی‌اس دارای کاربردهای فراوانی هستند؛ آن‌ها به تعیین الگوهای آب و هوایی کمک می‌کنند، می‌توانند در ارتباط با دوربین‌ها استفاده شوند، استفاده‌های متنوعی در ارتش دارند.

 مزایای استفاده از GPS:

ناوبری

شاید رایج‌ترین استفاده از GPS در سیستم‌های ناوبری باشد. داشتن تکنولوژی نقشه، آن را به یک ابزار قدرتمند برای وسایل نقلیه جاده‌ای و قایق‌ها کرده است، GPS می‌تواند محل دقیق دستگاه را با دقت و با مقایسه مختصات دقیق مشخص کند.

هزینه پایین

جی‌پی‌اس توسط وزارت دفاع ایالات‌متحده، حفظ و ارتقا داده می‌شود. این بدان معنی است که سیستم GPS اساساً رایگان است، اگرچه ممکن است مجبور باشید برای استفاده از دستگاه و نرم‌افزار آن هزینه‌ای بپردازید. برنامه‌های گوشی‌های هوشمند مانند Google Maps که از GPS استفاده می‌کنند نیز معمولاً رایگان هستند.

استفاده نظامی

GPS در هنگام تعیین اهداف برای موشک نظامی و نیز برای استفاده در زمینه ناوبری و سایر کاربردهای عمومی مفید است. جی‌پی‌اس دقت موشک را از طریق دادن یک مختصات مشخصی بهبود می‌بخشد و با افزایش دقت، آسیب‌های جانبی را کاهش می‌دهد.

جرم و امنیت: 

GPS را می‌توان به‌عنوان یک ابزار ارزشمند توسط قانون برای ردیابی جنایتکاران و تروریست‌ها استفاده کرد، دستگاه ردیابی GPS نیز می‌تواند برای جلوگیری از سرقت توسط کارفرمایان یا افراد عادی استفاده شود.

کمک‌های اضطراری

در طول یک گردباد یا دیگر فاجعه طبیعی، خدمات اورژانسی و مقامات انتظامی باید رانندگان گیر افتاده را پیدا کنند. تکنولوژی GPS اطلاعات ردیابی را فراهم می‌کند. با استفاده از GPS، آمبولانس و مأموران اجرای قانون، قربانیان فاجعه‌های طبیعی را سریع‌تر پیدا می‌کنند.

 GPS چیست؟

ایمنی

ردیاب GPS می‌تواند توسط والدین برای نظارت بر فرزندان مورداستفاده قرار گیرد، دیگر افراد همچنین می‌توانند از ردیاب GPS برای ایمنی شخصی خود استفاده کنند، به‌ طوری‌ که در صورت وجود شرایط اضطراری، موقعیت آن‌ها مشخص‌ شده است. یک سیستم GPS همچنین می‌تواند برای یافتن یک کودک گم‌شده، حیوان خانگی یا خانواده استفاده شود. شما می‌توانید با استفاده از GPS امنیت خود و خانواده خود را افزایش دهید.

جستجوی محلی

 GPS نیز می‌تواند برای ارائه اطلاعات یک منطقه استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، پیدا کردن نزدیک‌ترین هتل یا ایستگاه گاز و یا پیدا کردن رستوران‌های نزدیک. این برای زمانی مناسب است که شما در یک سفر طولانی هستید و نیاز به پیدا کردن مکان توقف برای غذا، گاز، خواب و غیره دارید. پس اگر قصد سفر به یک مکان ناشناخته دارید دستگاه GPS را نیز به دیگر تجهیزات سفر خود اضافه کنید.

هشدارهای آب و هوایی

اگر به ناحیه‌ای نزدیک شده‌اید که یک رویداد آب و هوایی شدید رخ‌ داده است توسط جی‌پی‌اس مطلع می‌شوید. نه‌ تنها با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید زمان سفر خود را کوتاه کنید، بلکه باعث بهبود ایمنی شما نیز می‌شود. GPS به شما کمک می‌کند تا با امنیت وآسایش بیشتری سفر کنید.

همه‌جا در دسترس است

یکی از بهترین ویژگی‌های GPS این است که اساساً از طریق تکنولوژی ماهواره‌ای کار می‌کند و در سراسر جهان در دسترس است؛ و شما نیازی به گرفتن اطلاعات در مورد موقعیت مکانی خود ندارید و نیز درصد گم‌شدن شما نیز پایین می‌آید. با خرید یک ردیاب خودرو GPS سفر بدون استرس و نگرانی را تجربه کنید.

به‌روزرسانی و ارتقا داده می‌شود

سیستم GPS توسط وزارت دفاع ایالات‌متحده به‌روز و ارتقا داده می‌شود، بنابراین همیشه دقیق است. اکثر نرم‌افزارها، برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که از GPS استفاده می‌کنند نیز به‌طور مرتب به‌صورت رایگان به‌روز می‌شوند؛ بنابراین برخلاف یک نقشه چاپ‌شده سنتی که پس از مدتی قدیمی می‌شود، GPS و تکنولوژی مربوط به آن معمولاً بسیار دقیق هستند. آیا وقت آن نیست که یک دستگاه GPS را جایگزین نقشه‌های قدیمی خود کنید؟

 GPS چیست؟

گزینه‌های تغییر مسیر

GPS به شما گزینه‌های تغییر مسیر در سفر را می‌دهد. شما می‌توانید یک مسیر را با توجه به نیازها یا خواسته‌های خاص خود انتخاب کنید. اگر شما به‌نوبه خود اشتباه انتخاب کنید، یک مسیر جدید را می‌توانید با استفاده از GPS محاسبه کنید. اگر مسیر شما توسط حادثه مسدود شود، از GPS می‌توانید برای محاسبه و پیدا کردن مسیر جدید استفاده کنید.

نقشه‌برداری

نقشه‌برداری زمین قبل از ساخت‌وساز یا توسعه انجام می‌شود. با گذشت زمان،  GPS به‌ تدریج جایگزین تکنیک‌های زمین‌شناسی سنتی شده است، عمدتاً به این دلیل که ارزان‌تر، سریع‌تر و معمولاً دقیق‌تر است. کاری که بدون جی‌پی‌اس روزها به طول می‌انجامید با استفاده از GPS در چند ساعت انجام می‌شود.

هنگامی‌ که شما در حال بررسی GPS هستید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

    بودجه : قیمت به ویژگی‌های ردیاب GPS که شما در حال بررسی آن هستید بستگی دارد. تکنولوژی تقریباً یکسان است، اما ویژگی‌های یک دستگاه GPS با دستگاه GPS دیگر متفاوت است، بنابراین ردیاب GPS را با ویژگی‌هایی که نیاز دارید برای برآورده ساختن نیازهای خود خریداری کنید.

به محیطی که قصد دارید از GPS استفاده کنید توجه کنید، اگر شما می‌خواهید از دستگاه GPS در یک سفر دریایی استفاده کنید باید به ویژگی ضد آب بودن آن توجه داشته باشد.   

اندازه و وزن GPS و نیز طول عمر باتری ازجمله فاکتورهایی است که باید به آن در هنگام خرید ردیاب GPS توجه داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha