به گزارش ایسنا، پیمان صالحی امروز در آئین زنگ پژوهش که در تالار فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه باید بررسی کنیم چگونه در دو وزاتخانه علوم و آموزش و پرورش میتوانیم طوری هم افزا عمل کنیم که دانشآموزان توانمندی را تحویل گرفته و با توجه به اهدافی که داریم، به جامعه تحویل دهیم.
وی افزود: پیشنهاد جدی ما این است که رفتوآمد معلمها به دانشگاهها و حضورشان را در طرحهای مطالعاتی و پژوهشی افزایش دهیم. دو معاونت مربوط در حوزه پژوهش و فناوری این آمادگی را دارند که زمینهها را مهیا کنند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همچنین معتقدم مراکز نوآوری باید پاتوق دانش آموزان باشند، گفت: تربیت نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی است که باید درباره آنها با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم. هیچ فناوری و پژوهشی بدون نیروی انسانی کارآمد میسر نیست.
صالحی با اشاره به اینکه موضوع دیگر تربیت تکنسین نیروی ماهر است، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش میتوانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند. دورههای کاردانش و فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش فراوان است. برخی افراد تک مهارتی هستند و میتوانند تکنسین ماهری باشند.
وی تاکید کرد: باید در دورههای استعدادیابی افراد توانمند را شناسایی کنیم. از آن سو ما در وزارت علوم مراکز و دانشگاههای فنی و حرفه ای و مراکز جامع علمی و کاربردی را داریم و همکاری مشترک دو وزارتخانه میتواند در این زمینه مؤثر باشد.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امید است بتوانیم فرزندانی را تربیت کرده و پرورش بدهیم که در آینده در این کشور بمانند و منشا اثرات خیر برای کشور، نظام و مردم باشند.
انتهای پیام
نظرات