• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400092015096
  • خبرنگار : 71424

تدریس باید متنوع و متناسب با استعداد دانش‌آموزان باشد

 تدریس باید متنوع و متناسب با استعداد دانش‌آموزان باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه، معلم، یادگیری و مدیر پژوهش محور را باید در آموزش و پرورش بر اساس سندتحول بنیادین به گفتمان رایج تبدیل کنیم گفت: مدرسه ما باید علاوه بر پژوهش به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود. 

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد با بیان اینکه در دهه ۸۰ رهبری بحث تولید علم و جنبش نرم افزازی را مطرح کردند که برکات بسیاری داشت گفت: در این راه شهدایی چون دکتر احمدی روشن، رضایی نژاد، تهرانی مقدم و... تقدیم شدند. یاد خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

وی افزود: اگر پژوهش در دوره کودکی شکل بگیرد، ادامه می یابد و انجام می‌شود. حیطه‌های دیگر چون ورزش هم همینطور است. به طور جدی نیازمند توجه و تحقق این امر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید دانش آموز را برای ورود به عرصه علم آموزی آماده کنیم گفت: پژوهشگر، بینای آگاه است. مدرسه ما باید علاوه بر پژوهش به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود. دانش آموز ما در یک کلاس واحد و با یک کتاب واحد چیزی یاد نمی‌گیرد. این محیط یادگیری تنوع ندارد.


نوری افزود: وقتی دانش آموز پژوهشگر باشد شیوه برخورد با مسائل را فرا می‌گیرد و استقلال عمل پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: مدرسه، معلم، یادگیری و مدیر پژوهش محور را باید در آموزش و پرورش بر اساس سندتحول بنیادین به گفتمان رایج تبدیل کنیم. قوانین و منابع باید به این سمت هدایت شوند. تدریس و محتوای یادگیری نیز باید متنوع و متناسب و با هر دانش آموزی سازگار باشد. عوامل زمینه‌ای استعداد فردی باید شناسایی و تقویت شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم باید پژوهش محور باشد و خودش به آن باور داشته باشد عنوان کرد: مدیر پژوهش محور باید زمینه‌ای را فراهم کند که پژوهش را در مدرسه و میان اولیاء ترویج و راهبری کند.

وی در خاتمه فوت دو تن از دانش آموزان در پی حادثه‌ای تصادف سرویس دانش آموزی در کرمانشاه را تسلیت گفت و اظهار کرد: خود را در غم خانواده‌های داغدار شریک می‌دانیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha