به گزارش ایسنا، یوسف نوری در مراسم روز ملی پژوهش دانشآموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد با بیان اینکه در دهه ۸۰ رهبری بحث تولید علم و جنبش نرم افزازی را مطرح کردند که برکات بسیاری داشت گفت: در این راه شهدایی چون دکتر احمدی روشن، رضایی نژاد، تهرانی مقدم و... تقدیم شدند. یاد خاطره همه شهدا را گرامی میداریم.
وی افزود: اگر پژوهش در دوره کودکی شکل بگیرد، ادامه می یابد و انجام میشود. حیطههای دیگر چون ورزش هم همینطور است. به طور جدی نیازمند توجه و تحقق این امر هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید دانش آموز را برای ورود به عرصه علم آموزی آماده کنیم گفت: پژوهشگر، بینای آگاه است. مدرسه ما باید علاوه بر پژوهش به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود. دانش آموز ما در یک کلاس واحد و با یک کتاب واحد چیزی یاد نمیگیرد. این محیط یادگیری تنوع ندارد.
نوری افزود: وقتی دانش آموز پژوهشگر باشد شیوه برخورد با مسائل را فرا میگیرد و استقلال عمل پیدا میکند.
وی تاکید کرد: مدرسه، معلم، یادگیری و مدیر پژوهش محور را باید در آموزش و پرورش بر اساس سندتحول بنیادین به گفتمان رایج تبدیل کنیم. قوانین و منابع باید به این سمت هدایت شوند. تدریس و محتوای یادگیری نیز باید متنوع و متناسب و با هر دانش آموزی سازگار باشد. عوامل زمینهای استعداد فردی باید شناسایی و تقویت شوند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم باید پژوهش محور باشد و خودش به آن باور داشته باشد عنوان کرد: مدیر پژوهش محور باید زمینهای را فراهم کند که پژوهش را در مدرسه و میان اولیاء ترویج و راهبری کند.
وی در خاتمه فوت دو تن از دانش آموزان در پی حادثهای تصادف سرویس دانش آموزی در کرمانشاه را تسلیت گفت و اظهار کرد: خود را در غم خانوادههای داغدار شریک میدانیم.
انتهای پیام
نظرات