• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400092014975
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه بناب:

آیا دلسرد کردن دانشجو خیانت به کشور نیست؟!

آیا دلسرد کردن دانشجو خیانت به کشور نیست؟!

دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بناب از عدم حمایت مالی از فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، مهران گل‌صنم‌لو در سخنرانی که به مناسبت روز دانشجو در جمع مسئولان دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بناب و همچنین فعالان فرهنگی انجام داد، گفت: در هر جلسه شورای دبیران، به دبیران انجمن‌های علمی تاکید می‌شد که از حمایت‌های مالی دانشگاه درست استفاده کنند. در جلسات گفته می‌شد که از بودجه‌ای که ۴ سال است حتی یک هزار تومن هم به آن اضافه نشده، درست و برحسب نیاز دانشجوها استفاده کنید!

وی افزود: درخواست‌ها با نهایت دقت و با کمترین هزینه‌ها (منظور از کمترین هزینه یعنی درخواست‌ها بین ۱۰۰ هزار تا ۷۰۰- ۸۰۰ هزار تومان) به بنده برای مطرح شدن در جلسات کمیته حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی، ارسال می‌شد. در جلسات کمیته حمایت و نظارت، اگر درخواستی با کلی بررسی و دقت در هزینه به ۷۰۰ هزار تومن کمک مالی نیاز داشت، به ۴۰۰ هزار تومان رضایت داده می‌شد. گفته می‌شد وضعیت اقتصادی دانشگاه خوب نیست.

گل‌صنم‌لو تصریح کرد: اما آیا در همه مسائل دانشگاهی اینقدر ملاحظه می‌شود؟ سوال بنده از مسئولان این است که آیا در همه مسائل مالی دانشگاه، قناعت می‌شد یا فقط مختص انجمن‌های علمی بود؟! جواب بنده به سوال خودم خیر است.

دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بناب تاکید کرد: زمانی که درخواست‌های ۲۰۰- ۳۰۰ هزار تومانی انجمن‌ها پیگیری می‌شود، بعد از چندماه پیگیری، می‌گویند امضا نشده و یا بدتر از آن، پول نیست. باور کنید که باور کرده بودیم پول نیست، ولی...

وی ادامه داد: آیا این مسئولان دانشگاه نمی‌دانند که دلسردی دانشجو از شرایط بد دانشگاه، باعث دلسردی او در جامعه و محیط کار آینده می‌شود و احتمالا، خدای نکرده به فکر ترک کشور بیفتد؟ این مسئله خیانت به کشور نیست؟ البته که هست و باید استناد کرد به فرمایشات مقام معظم رهبری، ایجاد دلسردی در جوانان و دانشجویان و تشویق به ترک کشور، خیانت به کشور و نظام تلقی می‌شود و چه بد است خیانت به کشور و آینده سازان آن.

گل‌صنم‌لو گفت: بنده با قاطعیت نسبت به دو مسئله بسیار مهم، مطالبه به حق انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بناب را اعلام می‌کنم. اول آنکه دانشگاه باید نسبت به تمام مسائل مالی شفاف‌سازی داشته باشد تا دانشجو، نسبت به مسائل مالی و اقدامات مسئولان در خصوص صرفه‌جویی‌های مالی مطلع شود و دوم باید عملکرد مسئولان نیز به صورت کاملا شفاف بررسی شود تا بدانیم که کار سالیانه بدون مرخصی چه فرقی با کار سالیانه با مرخصی داشته که این فرق باعث شده کمر بودجه‌ی کم دانشگاه بشکند.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار کرد: در قسمت دوم صحبت‌هایم می‌خواهم از مسئولانی که تعداد آنها بسیار کم، ولی کارشان ستودنی است، تشکر کنم. مسئولانی که تا آخرین لحظه، برای جایگاه دانشجو احترام قائل بودند و هستند و از هیچ حمایت درست و منطقی دریغ نکردند. از طرف انجمن‌های علمی از شما تشکر می‌کنم و این نکته را نیز می‌گویم که حمایت‌ها و الطاف شما، ان‌شاءالله اجر بزرگی نزد خدا دارد و دانشجویان این حمایت‌ها را فراموش نخواهند کرد.

دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بناب در پایان تصریح کرد: به مجموعه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بناب افتخار می‌کنم که با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار، با نیازسنجی از دانشجویان برای برگزاری برنامه‌های ضروری، نسبت به دوره‌های قبلی، موفق تر عمل کرده‌اند و این موفقت را خودشان نیز احساس می‌کنند. برایشان از خداوند متعال، موفقیت و شادابی را آرزومندم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha