به گزارش ایسنا، شرکت آمازون اعلام کرد علیه این جریمه که یکی از بزرگترین جریمه های صادر شده علیه یک شرکت فناوری آمریکایی در اروپاست، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
پس از یک رشته رسوایی های مربوط به حریم خصوصی و اطلاعات نادرست و همچنین شکایت بعضی از شرکتها از قدرت بازار غولهای فناوری، تفحص جهانی از این شرکتها افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آمازون، شرکت گوگل آلفابت، فیس بوک، اپل و مایکروسافت هم در اروپا زیر ذره بین مقامات رفته اند.
دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: آمازون از موقعیت برتر خود در بازار ایتالیا برای خدمات واسطه گری در بازار به منظور استفاده از خدمات لجستیک این شرکت توسط فروشنده های فعال در وب سایت ایتالیایی آمازون استفاده کرده است. آمازون مزایای انحصاری مانند استفاده از برچسب "پرایم" که به دیده شدن بیشتر و افزایش فروش کمک می کند را به استفاده از این خدمات منوط کرده بود.
برچسب "پرایم" فروش به بیش از هفت میلیون مشتری وفادار و پرخرید اعضای برنامه وفاداری آمازون را راحتتر می کند.
دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا علاوه بر این جریمه، از آمازون خواسته است اقدامات اصلاحی انجام دهد که مورد بازبینی قرار می گیرند.
آمازون مدعی شده است خدمات لجستیکی این شرکت کاملا اختیاری بوده و اکثر فروشندگان در این فروشگاه از آن استفاده نمی کنند.
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد در چارچوب شبکه رقابت اروپایی، همکاری نزدیکی با سازمان رقابت ایتالیا داشته است تا سازگاری با دو تحقیقات در جریان این کمیسیون در خصوص شیوه های کسب و کار آمازون را تضمین کند. نخستین تحقیقات در ژوئیه سال ۲۰۱۹ گشوده شد تا ارزیابی شود آیا استفاده آمازون از اطلاعات مهم فروشندگان مستقل که در فروشگاه این شرکت کالاهای خود را عرضه می کنند، نقض مقررات رقابت اتحادیه اروپاست. تحقیق دوم اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد و به رفتار ترجیحی در فروش کالاهای آمازون و فروشندگان بازاری که از خدمات لجستیک و تحویل این شرکت استفاده می کنند، متمرکز است.
انتهای پیام
نظرات