در این مراسم که به صورت مجازی و با حضور جمعی از مسئولان و رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، تیم آشتی از دانشگاه کردستان به عنوان تیم منتخب معرفی شد.
مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی ۱۱ تیم از دانشگاههای مختلف سطح استان کردستان حضور داشتند، افزود: از این تعداد شش تیم موفق به حضور در مرحله دوم مسابقات مناظره دانشجویی استان کردستان راهیافتند.
وی بیان کرد: در این مرحله تیمهای دانشجویان دانشگاههای کردستان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده فنی یزدانپناه با هم به رقابت پرداختند.
آوج یادآور شد: از بین تیمهای شرکتکننده برگزیدگان به رقابتهای کشوری دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی راه می یابند.
سیدکمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار کرد: امروزه ما در مباحث کسبوکارها و بولد کردن مولفههای اقتصادی که رابطه مستقیمی با توسعهیافتگی و پیشرفت در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد؛ نیازمند برقراری ارتباط با دانشگاه هستیم و همه اینها به نحوی باهم در ارتباط هستند.
وی بیان کرد: علم و تکنولوژی به نوعی عامل اصلی در ایجاد ثروت، ارتقا علم و دانش و توانمندی که ابزار قدرتمندی برای توسعه اقتصادی است؛ محسوب میشود.
حسینی عنوان کرد: در صورت نبود دانشگاهها و عدم آموزش افراد، شرایطی برای توسعه همهجانبه پیش نخواهد آمد و ما به نحوی نیازمند ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مناظره فرصتی است برای اینکه کارآفرینان و صنعتگران کارآیی و تجربیات خود را برروی هم بگذارند و گرهی از مشکلات اقتصادی امروز کشور را باز کنند.
حسینی در پایان یادآور شد: توسعه مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی همگی به نحوی به توسعه اقتصادی در کشور وابسته است.
سلیم کریمی یکی از داوران این دوره از مناظرهها در ادامه عنوان کرد: بهتر آن است از گذارهگذاری در مناظرات دانشجویی اجتناب و در خصوص مباحث انتخابی نیز از دانشجویان نظرسنجی شود اما بهتر آن است مباحث بسیار کلی و در حد یک کلمه باشد.
وی اظهار کرد: یکی از مدلهای مناظرهای پیشنهادی از طریق استان میتواند گذارع ابتدا به ساکن باشد، به این معنی که در همان لحظه موضوع انتخاب و گروهها در خصوص آن به مناظره بنشینند.
کریمی اضافه کرد: در این چندسالی که مناظرهها برگزار میشود خوشبختانه شاهد توانمندتر شدن دانشجوها و تسلط بیشتر و صریح الکلامی آنها هستیم.
آسو رحیمی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: باید برای تربیت دانشجویان و آمادهسازی آنان برای داشتن دانشجویان پویا، تحلیلگر، با بصیرت و نخبه تلاش کنیم.
وی در پایان یادآور شد: در مدارس ما متاسفانه به درسهای تفکر و سواد رسانهای و سبک زندگی توجه چندانی نمیشود، این در حالی است که اینها پایه تربیت دانشجویان با بصیرت و تحلیلگر و نخبه را محکمتر میکند.
لازم به ذکر است، تیمهای «ئاشتی» از دانشگاه کردستان و «هینا» از دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گذاره «دولت باید قیمت اقلام اساسی را تعیین کند» را در فینال این دوره از مسابقات را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در نهایت تیم "ئاشتی" با رای موافق هیات داوران به عنوان تیم اول برگزیده شد.
انتهای پیام
نظرات