• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091511193
  • خبرنگار : 71496

نامه منصور هادی به عربستان درباره وضعیت اقتصادی یمن در پی تشدید اعتراضات مردمی

نامه منصور هادی به عربستان درباره وضعیت اقتصادی یمن در پی تشدید اعتراضات مردمی

رئیس جمهور مستعفی یمن در نامه‌ای برای ولیعهد عربستان از وضعیت اقتصادی دشوار این کشور در کنار اعتراضات و اعتصاب‌ها در پس کاهش ارزش پول آن سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن نامه‌ای خطاب به محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان را به محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن تحویل داد.

در این نامه به ابعاد مختلف روابط برادرانه، دوجانبه و سرنوشت‌ساز دو طرف مرتبط بوده و در آن به شرایط اقتصادی دشوار یمن و پیامدهای جنگ برای مردم آن اشاره شده است.

برخی ناظران احتمال می‌دهند این نامه شامل درخواست فوری برای حمایت مالی عربستان از بانک مرکزی یمن و توقف کاهش ارزش پول این کشور است.

شنبه یمنی‌ها در اعتراض به وخامت شرایط معیشتی خود به دلیل کاهش ارزش پولشان در استان‌های مختلف تظاهرات کردند.

در حالی که قیمت دلار در ابتدای سال ۲۰۱۵ در یمن ۲۱۵ ریال یمنی بود اکنون به حدود ۱۷۰۰ ریال یمنی رسیده است.

همچنین در نشستی که در شهر عدن برگزار شد، معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن مجموعه‌ای از اقدامات فوری را برای کاهش شدت بحران اقتصادی و معیشتی موجود در این کشور و کاهش پیامدهای آن تصویب کرد که از جمله آنها فروش نان به قیمت مناسب، بازنگری در قیمت سوخت برای وسایل حمل‌ونقل عمومی و تامین فرآورده‌های نفتی برای ماهی‌گیران و کشاورزان بودند.

در این نشست تاکید شد همزمان با مذاکراتی که دولت مستعفی با عربستان درباره حمایت اقتصادی فوری انجام می‌دهد، دولت مستعفی از شرکت نفت برای تقویت نقش آن در نظارت بر قیمت فرآورده‌های نفتی حمایت می‌کند.

همچنین عبدالملک برای توقف کاهش قیمت پول یمن با رئیس بانک مرکزی و جمعیت صرافان گفتگو کرده و وضعیت موجود را تهدیدی واقعی برای زندگی مردم دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha