• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400091511105
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس شورای اسلامی شهر:

طرح صیانت از سلامت اداری در شهرداری تبریز اجرا می‌شود

طرح صیانت از سلامت اداری در شهرداری تبریز اجرا می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز از اجرا شدن طرح صیانت از سلامت اداری در شهرداری این شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام رسول برگی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص طرح سوت‌زنی فساد اداری اظهار کرد: در تمامی جوامع به‌ویژه جوامع پیشرفته و در حال توسعه یکی از مهمترین موضوعات، مسئله‌ی فساد علی الخصوص فساد اداری است که گاها فکر مردم و ذهن هموطنان را درگیر کرده و آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم شاید در برابر گرانی‌ها و کمبود مقاومت کنند اما فساد و ناعدالتی آنها را اذیت می‌کند؛ در اول انتخابات قول دادم که اگر به‌عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز انتخاب شوم در زمینه‌ی مبارزه با فساد، قدم‌هایی را خواهم برداشت که این قول را فراموش نکرده و سعی دارم در شهرداری که پیشانی خدمت‌رسانی به مردم در مجموعه نظام است، با حل برخی مشکلات نشان دهم که مسئولین پاک دست به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: مدتی قبل طرحی را با عنوان «سوت‌زنی» به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه دادیم که در دنیا نیز به‌عنوان طرح سوت‌زنی مشهور است اما به‌نابه بررسی‌های انجام شده، نام آن را به طرح «صیانت از سلامت ادارای» تغییر دادیم.

حجت‌الاسلام برگی خاطرنشان کرد: برخی اوقات همشهریان انتقاد می‌کنند که با مراجعه‌ی آنها فعلی که باید انجام شود، انجام نمی‌شد یا فعلی که نباید انجام شود انجام می‌شد که باعث تضییع حق آنها یا ظلم به شهر می‌شود لذا قرار شد تا در این طرح، کمیسیونی تشکیل شود که در آن رئیس شورا، رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت حقوقی، نماینده، رئیس حراست و بازرسی شهرداری تبریز و در کل با اجتماع مدیران سامانه‌ای تشکیل شود تا آن را به مردم ابلاغ کنیم.

وی یادآور شد: در این سامانه، افرادی که تمایل دارند با نام آنها و در غیر اینصورت به صورت ناشناس اسناد و مدارک خود را در مورد تخلفات اداری در شهرداری تبریز را ارائه می‌دهند که کمیسیون اسناد و مدارک را بررسی و اگر تخلفی انجام شده یا حق کسی ضایع شده باشد، با احصای آنها با فرد خاطی برخورد کند. 

وی بیان کرد: در گذشته شاهد بودیم که عده‌ای به دلیل رو کردن فساد اداری یک باند یا گروه به جای تقدیر با نفوذ این گروه فرد دک می‌شد اما در این طرح زمینه‌ی تشویق فراهم شده و زمانی که فرد تخلفی را گزارش دهد از او حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: این طرح با بررسی کمیسیون نظارت حقوقی مجددا به صحن شورا بازگشت و اعضای شورا بعد بحث و بررسی رای دادند که شهرداری ملزم شد تا با اطلاع به بخش فناوری و اطلاعات خود، سامانه‌ای را تشکیل و کمیسیون را راه‌اندازی کند تا سیستمی را فراهم کنیم که براساس آن از سلامت اداری در شهرداری و حق و حقوق مردم حمایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: این طرح ادامه خواهد داشت تا مردم با حل مشکلات شاهد آثار آن در جامعه باشند البته از طرفی هم کارکنان خدوم و پاک دست شهرداری مشخص شده تا تخلف یک فرد به پای دیگری نوشته نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha